زیست عفیفانه خواست ملت است
سید احمد علمالهدی، خطیب نماز جمعه مشهد در خطبه سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت:
بعثت پیامبر به نبوت نیست بلکه به رسالت است. پیامبر حتی پیش از بعثت هم نبی بود اما 27 رجب بعثت به رسالت پیامبر(ص) اتفاق افتاد یعنی مأموریتی آغاز شد که به هدایت آحاد و ابناء بشر انجامید و دنیا را تکان داد. این آغاز همان حرکت بزرگی بود که جامعه ما را هم به جریان دیانت گره زد و کار را به جایی رساند که نایب برحق امام زمان(عج) در واکنش به حماسه عظیم ملت ایران در 22 بهمن بفرماید که «من بر این ملت تعظیم میکنم».
به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:
حرکتی که مردم در 22 بهمن امسال نشان دادند اجابت دعوت نبوی و لبیک به رسولالله(ص) بود. انقلاب ما انقلاب احیاگر اسلام است. امام ما امام تجدیدکننده نهضت اسلام است. هویت و ذات اسلام به برکت این انقلاب بود که در جهان دوباره زنده شد و اگر انقلاب نبود، اسلام در مسیر نابودی قرار داشت و بهعنوان سنگلاخی در مسیر جهانخواری مستکبران، نظام سلطه متمرکز بود تا اسلام را از اساس ریشهکن کند.
علمالهدی با اشاره به آیه 120 سوره مبارکه توبه گفت:
خداوند عالم میفرماید «وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّاکُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» یعنی قدمهایی که برداشتهشده تا دشمن ناراحت شود و غیض کفار را برانگیخته کند بهمثابه عمل صالحی است که خداوند به آن اجر میدهد. مقصود از این قدمها همان قدمهایی است که 21 میلیون مرد و زن موحد و یکتاپرست در راهپیمایی 22 بهمن امسال برداشتند تا دشمن را به غیض بیاورد و این مصداق همان عمل صالح است که قرآن میفرماید و وعده میدهد که اجر آن ضایع نمیشود. عبادت از این بالاتر و پرفضیلتتر؟ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دشمن در محاسبه دچار اشتباه است و مردم هم در راهپیمایی 22 بهمن این موضوع را در عمل ثابت کردند. این راهپیمایی، روشنترین سند برای اثبات وجود فاصله میان فضای مجازی و عرصه حقیقی بود. مردم در میدان نشان دادند که هنوز خون اراده انقلابی در رگهایشان جریان دارد و تصویر راهپیمایی امسال آن چیزی نبود که قلم پراکنیهای معاندانه عدهای در فضای مجازی قصد بیان آن را داشت. روایت رسانههای استکباری خارج از کشور فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی گری بود اما حماسهای که مردم خلق کردند خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نهتنها از آن خسته نشدهاند بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاوردهای آن نیز مضاعف شده است.
وی با تأکید بر ضرورت پاسداری از خواسته مردم برای زیست عفیفانه در جامعه گفت:
زیست عفیفانه خواست غالب این ملت است؛ در مسئله حجاب، رسانههای معاند آن را حجاب اجباری میخوانند اما برخلاف ادعای دروغ آنها اینطور نیست که یک دستگاه بخواهد آن را به مردم تحمیل کند بلکه در حقیقت این مردم ما هستند که زندگی عفیفانه را میپسندند و باور دارند که بدون حجاب زندگی عفیفانه قابل اقامه نیست. حجاب، اقتضای حیا و اصالت فرهنگ ایرانی است بهگونهای که حتی وقتی در این کشور اسلام فراگیر نبود، ایرانیها بازهم باحجاب بودند. علاوه بر این، حجاب واجب شرعی است و در نص صریح چندین آیه قرآن تأکید شده که باید حجاب در کشور و نظام اسلامی برقرار باشد. بهموازات این، حجاب از سال 1385 هم بهصورت قانون رسمی درآمده و دستگاهها موظف به تثبیت و فرهنگسازی پیرامون آن هستند. از سوی دیگر از آنجا که بیحجابی باعث بروز جرم در جامعه میشود دستگاههای قضایی هم مأموریت دارند تا با ترویج آن مقابله کنند.»
علمالهدی با بیان اینکه دومین اقتضای جامعه انقلابی تأمین بدون دغدغه معیشت مردم است ادامه داد:
جریان دومی که اقتضای جامعه انقلابی است، استقرار، ثبات و دلواپسی نداشتن از نظر معیشت و زندگی در جامعه است. به حماسه 22 بهمن که عنایت داشته باشید، مشاهده میکنید که مردم آمدند، همت خود را نشان دادند و ثابت کردند که به ساحت ولایتمدار امام زمان(عج) وفادارند. در مقابل این قضیه، مردم و مسئولان وظایفی برعهده دارند. در جامعه انقلابی باید آرامش حاکم باشد و مردم دلواپس معیشت خود نباشند. اینکه مردم ندانند که هزینه زندگیشان فردا تأمین میشود یا نه، این اقتضای جامعه انقلابی نیست و حتماً باید این استقرار و ثبات در زندگی و معیشت فراهم شود. مسئولان عزیز ما که مدیریت جامعه انقلابی را به دست گرفتهاند باید لازمه دوم زندگی مردم را به کمک مردم تأمین کنند تا این ملت، دغدغه مایحتاج زندگی خود را نداشته باشد. عزیزان ما در دولت و مجلس باید به این نکته توجه کنند. اینکه آقای وزیر در رسانه ملی بهصراحت اعلام کند که با واردات یک جنس خاص، افزایش قیمت آن بهزودی کنترل خواهد شد اما نهتنها بعد از آن به وعده عمل نشود بلکه روند افزایش قیمت هم استمرار پیدا کند. اگر یقین نداشتی که این وعده محقق خواهد شد، پس چرا آن را اعلام کردی؟ این برخلاف راهبرد دولت خدمتگزار است. رئیسجمهور از ابتدا اعلام کرده بود که ما بیانکننده «بایدها» نیستیم، بیانکننده «انجام شده ها» هستیم؛ بر همین اساس، وزرا و مسئولان به راهبرد رئیسجمهور توجه داشته باشند و در برنامهریزیهای خود به آن پایبند بمانند.