سازمان ملل ایرانی بودن تاسیسات نظامی حمله به آرامکو را تایید نکرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:08

سازمان ملل ایرانی بودن تاسیسات نظامی حمله به آرامکو را تایید نکرد

شماره: 8820
Aa Aa

گوترش می گوید در برهه زمانی فعلی این سازمان قادر نیست به طور مستقل تایید کند که موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین اصالتا ایرانی بوده اند.

در گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد به شورای امنیت؛
سازمان ملل ایرانی بودن تاسیسات نظامی حمله به آرامکو را تایید نکرد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرده است که قادر نیست «به طور مستقل تایید کند» که موشک‌ها و پهپادهای مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر گذشته «ساخت ایران بودند».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش گفته است که کارشناسان سازمان ملل بازرسان بقایای سلاح‌های مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی «عفیف» در ماه مه، فرودگاه بین المللی «ابها» در ماه ژوئن و اوت و حمله به تاسیسات نفتی در «بقیق» و میدان نفتی «خریص» در سپتامبر را مورد بررسی قرار داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود تصریح کرده است در برهه زمانی فعلی، (سازمان ملل) قادر نیست به طور مستقل تایید کند که موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشینی که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اصالتا ایرانی بودند.

آمریکا، کشورهای اروپایی و عربستان سعودی مدعی هستند که شواهد روشنی وجود دارد که ایران پشت حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو در سپتامبر گذشته بوده است. ایران، قویا این اتهام را رد می کند. در همین حال، جنبش انصارالله یمن مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان