سرپل‌های ارتباطی ایران با فضا در حال برقراری است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:18

سرپل‌های ارتباطی ایران با فضا در حال برقراری است

شماره: 14680
Aa Aa

مهدی ثقفی‌فر با بیان این که به زودی اولین کشف فضایی را شاهد خواهیم بود گفته ما می توانیم یک کروز ۹۰۰ هزار دلاری را با ۱۰ دلار بزنیم.  

معاون طرح و برنامه پدافند هوایی خاتم الانبیاء؛
سرپل‌های ارتباطی ایران با فضا در حال برقراری است

مهدی ثقفی‌فر، معاون طرح و برنامه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اظهار کرد:

ماموریت نیروی پدافند هوایی کشف و رصد همه پرنده‌هایی است که در جغرافیای ایران و فراتر از آن پرواز می‌کنند و در صورت نیاز انجام اقدام لازم درباره آنهاست.

به گزارش اسپادانا خبر، ثقفی‌فر در گفتگو با ایسنا با تأکید بر اینکه برد ۳ هزار کیلومتر در رصد برای ما بسیار معنادار است ادامه داد:
 
ما قدرت ساختاری را در ارتش برابر استاندارهای جهانی ارتقاء دادیم و سرپل‌های ارتباطی ما با فضا هم در حال برقراری و به زودی اولین کشف فضایی را نیز شاهد خواهیم بود.
 
ثقفی‌فر ادامه داد:

وی با اشاره به تولید سامانه راهبردی آرمان گفت:

ما در آینده شاهد رونمایی از سامانه‌هایی از این دست خواهیم بود که قدرت دفاع هوایی ما را به جایی می‌رساند که دشمنان ما حتی به حضور در آسمان این کشور فکر هم نکنند.

معاون طرح و برنامه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه ما برای عملیات مختلف پهپاد هیچ کم و کسری نداریم ادامه داد:

در ارتفاع کم ضدکروز ما حداقل پنج تا شش پروژه داریم که در مرحله تست تا رونمایی هستند از جمله سامانه مجید، نواب، زوبین و دزفول. ما در انرژی مستقیم هم  در یک تلاش ده‌ساله توانستیم به جایی برسیم که کشورهای صاحب این فناوری در سطح جهان دارند ادعا می‌کنند. انرژی مستقیم یعنی ما بتوانیم ریزپرنده‌ای که مزاحم آسمان‌مان می‌شود، زحمتش را کم بکنیم. یعنی یک کروز ۹۰۰ هزار دلاری را با ۱۰ دلار بزنیم. در زمینه جنگ الکترونیک نیز به جایی رسیدیم که دنیا باور نمی‌کند، ما موفق شدیم سامانه‌هایی طراحی کنیم که صحنه جنگ ما را نه‌تنها باروتی که سیگنالی و در آینده نزدیک سایبری کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان