سلاح حزب الله به لطف جمهوری اسلامی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:55

سلاح حزب الله به لطف جمهوری اسلامی است

شماره: 14640
Aa Aa

با برادرانمان در ایران توافق کردیم سومین کشتی سوخت آماده شود| همه مبارزه ما چه در لبنان چه در سوریه به لطف جمهوری اسلامی ایران بود.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان؛
سلاح حزب الله به لطف جمهوری اسلامی است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت:

داعش در پی تسلط بر سوریه بود و لبنان هم بخشی از برنامه هایش بود. داعش از حمایت بین المللی و منطقه ای بهره می برد و تسهیلات بالایی دریافت می کرد. آنان هزاران نفر از ستیزه جویانشان را وارد منطقه کرده بودند.

به گزارش اسپادانا خبر، سید حسن نصرالله تصریح کرد:

سلاح حزب الله به لطف جمهوری اسلامی است. همه مبارزه ما چه در شرق لبنان چه در سوریه، سلاح و امکانات ما در درجه اول به لطف جمهوری اسلامی ایران بود. به همه تکفیری‌ها و تروریست‌ها و به اسرائیلی‌ها می‌گوییم که اگر بازگردید بازمی‌گردیم. ایران حامی است و حمایت می‌کند اما آمریکا داعشی‌ها را به منطقه می‌فرستد و مانع از آن می‌شود که دولت لبنان بتواند سرنوشت نبرد را مشخص کند. نبرد ما در کنار لبنانی‌ها و سوری‌ها علیه تروریسم به فضل ایران است. آنچه در افغانستان شاهدیم نشانی از سقوط و شکست کامل آمریکاست. هواپیماها و بالگردهای آمریکایی سران داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند تا کشورهای همسایه را بترسانند. داعش ابزاری در دست آمریکاست و تجربه افغانستان باید درسی برای دیگر کشورها باشد. ماموریت داعش تقریبا در سوریه و عراق به پایان رسید به همین منظور آمریکا آنان را به افغانستان و شمال آفریقا منتقل کرد. وقتی این نیروهای مهاجم و اشغالگر در عراق با مقاومت مواجه شدند عقب نشینی کردند اما بعدها به بهانه داعش بار دیگر بازگشتند. امروز هم وقتی در افغانستان، گروه‌های مختلف به مقابله با این نیروها برخاستند تصمیم به خروج و عقب نشینی گرفتند. امروز در افغانستان با تحولاتی روبرو هستیم که نه تنها ما بلکه حتی آمریکایی‌ها آن را گواهی از شکست، ناکامی و سقوط کامل آمریکا می‌دانند. طبیعی است جمهوریخواهان، دموکرات‌ها را سرزنش کنند اما دموکرات‌ها، ناامید و ناتوانند و تدبیرشان برای اداره امور کشور با دشواری همراه است.

سید حسن نصرالله گفت: باید به آنچه که در افغانستان می‌گذرد به دقت نگریست و مفاهیم راهبردی، تاریخی، فرهنگی و اخلاقی آن را بررسی کرد. آنان حتی فرصت نکردند اطرافیانشان را گردهم بیاورند. تجمع ده‌ها هزار نفر از مردان و زنان و کودکان را در فرودگاه کابل شاهدیم که به دلیل ترس از انتقامجویی طالبان تلاش می‌کنند افغانستان را ترک کنند زیرا با نیروهای آمریکا و ناتو همکاری داشتند، برخی مترجم بودند، برخی در بخش‌های لجستیک بودند، برخی جنگجو و برخی هم جاسوس بودند و به همین دلیل خواهان ترک کشورند، شاهد ناهماهنگی و بی برنامگی در خروج این افراد از افغانستان و همچنین شاهد سقوط اخلاقی هستیم. افرادی از هواپیما سقوط می‌کنند یا آنکه هزاران نفر دور هواپیمای آمریکایی را در فرودگاه کابل گرفتند اما هواپیما توقف نمی‌کند و پس از آن گفته می‌شود وقتی هواپیما در یکی از کشورهای خلیجی برزمین نشست تکه‌های اجساد انسان را از لا به لای تایرهای هواپیما بیرون آوردند. این‌ها غیر از آن دو نفری بودند که از هواپیما به زمین پرتاب شده بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:

با برادرانمان در ایران توافق کردیم سومین کشتی سوخت آماده شود. ما به بیش از این تعداد نیاز داریم. اگر لبنان برای آمریکا ارزش دارد باید صادرات بنزین و گاز ایرانی به لبنان را استثناء کند همانگونه که سال‌ها برای دولت افغانستان چنین کرد. اگر مخالفت‌های آمریکا نبود می‌توانستیم بخش برق و گاز لبنان را احیا کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان