سنتکام با انتشار یک ویدئو ایران را به انفجار نفت کش ها متهم کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 18:43

سنتکام با انتشار یک ویدئو ایران را به انفجار نفت کش ها متهم کرد

شماره: 7856
Aa Aa

در این تصاویر مبهم یک قایق تندرو به نفتکش Kokuka Courageous نزدیک شده و یک مین عمل نکرده را از آن جدا کرده و با خود برده است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مقامات نظامی آمریکا؛
سنتکام با انتشار یک ویدئو ایران را به انفجار نفت کش ها متهم کرد

ویدئویی که آمریکا با انتشار آن ایران را به دست داشتن در انفجار تانکرها متهم می کند منتشر شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار ویدئویی بسیار مبهم به نقل از مقامات نظامی آمریکایی، سنتکام، مدعی شده که یک قایق تندروی ایرانی با نزدیک شدن به یکی از دو تانکر که در دریای عمان هدف قرار گرفته اند، یک مین عمل نکرده را از این نفتکش جدا کرده است.

این مقامات نظامی آمریکایی که نامشان فاش نشده گفته اند که تصاویر و ویدئویی در اختیار دارند که یک قایق تندرو به نفتکش Kokuka Courageous نزدیک شده و یک مین عمل نکرده را از آن جدا کرده و با خود برده است.

این مقامات نظامی آمریکایی می گویند این اقدام برای از بین بردن آثار بر جای مانده از حمله انجام شده و این قایق پرچم کشوری را حمل نکرده و افراد سوار بر آن یونیفرم خاصی نداشته اند اما به نظر آنها کلاس و رده این قایق ها از نوع قایق هایی است که ایرانیان استفاده می کنند.

ایران رسما ادعاهای مقامات آمریکایی را به شدت تکذیب کرده و همزمانی انفجار این دو نفتکش که دارای محموله هایی به مقصد ژاپن بوده اند با دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب اسلامی بسیار مشکوک قلمداد کرده است.

در این حال مقامات پنتاگون خبر داده اند که ناوشکن USS Mason را به منطقه اعزام خواهند کرد تا به ناوشکن  USS Bainbridge در نزدیکی محل حادثه بپیوندد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان