سپاه پاسداران از موشک بالستیک خیبرشکن رونمایی کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 25 ارديبهشت 1403 - 0:45

سپاه پاسداران از موشک بالستیک خیبرشکن رونمایی کرد

شماره: 16717
Aa Aa

این موشک نقطه زن دارای سوخت جامد بوده و شعاع عملیاتی آن 1450کیلومتر است. مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کرده است.

با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران؛
سپاه پاسداران از موشک بالستیک خیبرشکن رونمایی کرد

نیروی هوافضای سپاه از موشک خیبرشکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر رونمایی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰کیلومتری از توانمندی‌های این موشک است.

محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران و امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در بازدید از یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» به‌عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.

موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع 1450کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

  •  

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از موشک سوخت جامد و دوربرد و نقطه‌زن خیبرشکن گفت:

موشک خیبرشکن زمان آماده‌سازی و شلیک در موضع را عملاً به یک ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سر جنگی آن استفاده شده است، قابلیت آن به چند برابر تی.ان.تی افزایش پیدا کرده است. موشک خیبرشکن از موشک‌های نسل سوم سپاه است که هم دارای سوخت جامد است و هم دارای سهولت در به‌کارگیری. به‌کارگیری موشک‌های خیبرشکن این توانمندی را در مجموعه ایجاد کرده است که به واسطه وزن کاهش‌یافته آن که یک‌سوم شده بسیار چابک و تاکتیکی بوده و در به‌کارگیری خیلی امکان خوبی برای ما فراهم کرده است. این موشک زمان آماده‌سازی و شلیک در موضع را عملاً به یک‌ششم کاهش داده است و با توجه به موادی که در سر جنگی آن استفاده شده قابلیت آن به چند برابر تی.ان.تی افزایش پیدا کرده است. در شرایط جنگ‌های امروزی با این توانمندی که برای ما حاصل شده است در واقع قادر خواهیم بود با استفاده از این نوع موشک‌ها که در فاز نهایی قابلیت مانورپذیری بالایی دارد اهداف متخاصم را در بُرد و مسافت 1450 کیلومتری نقطه‌زنی و مورد اصابت قرار دهیم.

او اظهار کرد:

این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت‌کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

  •  

محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز گفت:

قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر متجاوزین و ستمگران و استکبار جهانی و صهیونیست های آدمکش روز به روز قدرت بیشتری پیدا کرده و مسیر رشد، ارتقا و تعالی آن را چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت ادامه خواهیم داد. دشمنان خداوند، دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی جز زبان قدرت و زور چیزی را متوجه نمی شوند. دشمنان اگر ذره ای احساس کنند در تهاجم به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و  منافع کشور ما، فایده ای بیشتر از هزینه و تلفات را می توانند به دست بیاورند در انجام تهاجم نه نگران اخلاق و انسانیت، نه نگران حقوق بشر و نه نگران نکوهش رسانه‌ها هستند و نه از قدرت دیگری می ترسند. دشمنان ملت ایران بازیچه های دست استکبار جهانی و صهیونیست ها هستند. اگر آرامش و امنیتی در کشور ما است به دلیل ترس و وحشتی است که دشمنان از نتیجه تهاجم و تجاوز به نظام اسلامی قهرمان ما در دلشان دارند، ترسی که واقعی است و باید با قوی تر  شدن ایران عزیز روز به روز هم تقویت شود. به فضل الهی جبهه اسلام و جبهه انقلاب با قدرت و با توان به پیش خواهد رفت و این ترس و وحشت دشمنان که موجب بازدارندگی پایدار برای نظام مقدسمان شده است باید همچنان پایدار بماند و تقویت بشود.

وی با تاکید بر اینکه قدرت بازدارندگی ایران اسلامی حالت پویایی دارد و ایستا نیست گفت: 

ما موظفیم در اجرای امر فرمانده معظم کل قوا و ادامه راه شهیدان گرانقدر قدرتمان را روز به روز افزایش دهیم و این قدرت را نه فقط در تجهیزات و تسلیحات که بسیار مهم بوده و در رسته‌ها و رشته‌های مختلف توسط جوانان عزیز کشورمان ساخته می شود بلکه در حوزه مهم منابع انسانی که به کارگیرنده این تسلیحات هستند نیز به برکت نیروهای مومن، مجاهد و شجاعی که به سلاح معنویت و بصیرت مجهز هستند ارتقا و توسعه می‌دهیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان