سیاست جمهوری اسلامی مبنای حقوق بشری دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:35

سیاست جمهوری اسلامی مبنای حقوق بشری دارد

شماره: 12045
Aa Aa

علی باقری کنی می گوید در میان میلیون‌ها ایرانی با تابعیت دوگانه تنها حدود ۴۰ نفر در چهار دهه گذشته مجرم شناخته شده و مجازات شده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران عنوان کرد؛
سیاست جمهوری اسلامی مبنای حقوق بشری دارد

علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران در دیدار با هانس اودو موتسِل، سفیر آلمان در تهران گفت:

«سیاست جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشری است و مبنای حقوق بشری دارد و برعکس، حقوق بشرِ غربی‌ها سیاسی است و مبنای سیاسی دارد».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، باقری کنی افزود:

«موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و توان موشکی نیز ریشه و مبنای حقوق بشری دارد چراکه ملت ایران حق دارد از توانمندی‌های خود برای ارتقای توان علمی، فناوری و صنعتی کشور استفاده کند تا قادر باشد از تمامیت ارضی و امنیت ملی خود دفاع کرده و پیشرفت کشور و رفاه ملی را تأمین نماید».

او اظهار داشت: «در میان میلیون‌ها ایرانی که در خارج کشور زندگی می‌کنند و تابعیت دوگانه دارند، حدود ۴۰ نفر طی چهار دهه گذشته با قوه قضائیه سر و کار داشته و مجرم شناخته شده و مجازات شده‌اند. از نظر جمهوری اسلامی ایران، تابعیت دوگانه نه موجب می‌شود که امتیازی برای فرد ایجاد بشود و نه موجب می‌شود که حقوق او تضییع شود».

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تقابل حقوق بشری غربی‌ها با جمهوری اسلامی ایران گفت:

«لازمه پیشرفت در تعامل و تفاهم حقوق بشری این است که غربی‌ها با عینک سیاسی به موضوع حقوق بشر نگاه نکنند».

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد:

«صدور قطعنامه حقوق بشری مانند صدور حکم است و این مانع جدی برای گفتگوی سازنده و ثمربخش است. این مانع را طرف ایرانی ایجاد نکرده، بلکه این مانع توسط طرف مقابل ایجاد شده و این نشان می‌دهد که طرف مقابل در گفتگو جدی نیست».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان