شاهزاده چالز پادشاه انگلستان شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:14

شاهزاده چالز پادشاه انگلستان شد

شماره: 19430
Aa Aa

الیزابت گفته بود که در ۹۵ سالگی تاج‌وتخت را به پسرش واگذار خواهد کرد. او در سال‌های آخر عمر بخش قابل توجهی از اختیارات سلطنتی را بین اعضای جوانان‌تر خاندان سلطنتی واگذار کرده بود اما از مقام خود کناره‌گیری نکرد.

ملکه انگلیس در سن ۹۶سالگی در گذشت؛
شاهزاده چالز پادشاه انگلستان شد

کاخ سلطنتی باکینگهام انگلیس با صدور بیانیه‌ای خبر فوت ملکه این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد شاهزاده «چالز»، پسر ارشد ملکه انگلیس بلافاصله بعد از مرگ مادرش پادشاه انگلستان شده است.

الیزابت گفته بود که در ۹۵ سالگی تاج‌وتخت را به پسرش واگذار خواهد کرد.

او در سال‌های آخر عمرش بخش قابل توجهی از اختیارات سلطنتی را بین اعضای جوانان‌تر خاندان سلطنتی واگذار کرده بود اما از مقام خود کناره‌گیری نکرد.

نامبرده در یک سال اخیر به ویژه پس از مرگ همسرش فیلیپ از شرکت در مراسم‌های عمومی باز ماند.

او اردیبهشت گذشته در آیین گشایش پارلمان حاضر نشد و چارلز به همراه پسرش ویلیام، دومین نفر در صف تصاحب تاج و تخت از جانب ملکه در این آیین تشریفاتی شرکت کردند.

اکتبر سال گذشته نیز کمر الیزابت رگ به رگ شد و از شرکت در مراسم یادبود قربانیان جنگ‌های جهانی بازماند. سپس در ماه فوریه آزمایش کرونای او مثبت شد اما کاخ باکینگهام اعلام کرد که نامبرده علائم خفیف شبیه به سرماخوردگی دارد.

الیزابت اوایل فروردین توانست در مراسم سالگرد مرگ همسرش فیلیپ شرکت کند اما در آیین عید پاک در کلیسای سنت جورج قلعه ویندزور شرکت نکرد. او چند ماه پیش در یک جلسه مجازی با کارکنان بیمارستانی در لندن اعتراف کرده بود که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ "بسیار خسته" است.

ظهر پنجشنبه کاخ باکینگهام که به ندرت درباره مسائل مرتبط با خاندان سلطنتی اظهار نظر می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملکه انگلیس با توصیه پزشکان در محل اقامت کنونی خود در اسکاتلند تحت نظر پزشکان قرار گرفته است.

ابتدا چارلز راهی اسکاتلند شد و سپس باقی نزدیکان برای وداع با ملکه راهی اقامتگاه وی شدند.

الیزابت متولد ۲۱ آوریل ۱۹۲۶ میلادی بود و پس از مرگ پدرش شاه جورج ششم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ میلادی به سلطنت رسید در طول جنگ جهانی دوم بیشتر زندگی او دور از والدین و در کاخ بالمورال اسکاتلند و وینزر گذشت تا از بمباران‌های لندن در امان بمانند.

چارلز در قصر باکینگهام متولد شد و اولین نوه جورج ششم است. نامبرده بعد از گرفتن لیسانس هنر از کالج ترینیتی در کمبریج از سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۶ در نیروی دریایی و نیروی هوایی سلطنتی انگلستان خدمت کرد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان