شرایط اقتصادی ایران بهتر از آلمان است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 5:51

شرایط اقتصادی ایران بهتر از آلمان است

شماره: 11383
Aa Aa

رئیس جمهور ایران گفته باید با افرادی که در خیابان ماسک نمی‌زنند برخورد کنیم اما افرادی که بیماری خود را مخفی می‌کنند باید به شدت جریمه شوند.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان شد؛
شرایط اقتصادی ایران بهتر از آلمان است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:

راهی جز تغییر سبک زندگی در شرایط کرونا نداریم. در هر کشوری که انضباط اجتماعی منطبق بر کرونا بیشتر رعایت شده، آن کشورها موفق تر عمل کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

فردی که احساس بیماری کرونا دارد و یا متوجه بیماری خود شده است نباید موضوع را مخفی کند. باید افرادی که در خیابان ماسک نمی‌زنند برخورد کنیم اما افرادی که بیماری خود را مخفی می‌کنند باید به شدت جریمه شوند. کسانی که به هر دلیلی در مواجهه با افراد آلوده به بیماری کرونا بوده‌اند باید مسئولیت پذیر باشند و برای مدتی خود را قرنظینه کنند و آزمایشات لازم را نیز انجام دهند. اگر صاحبان مشاغل و اصناف نیز پروتکل‌های کرونایی را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد. وضعیت نظارت در تهران شدت بیشتری نسبت به کل کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور گفت:

وضعیت اقتصادی آلمان منفی ۵.۲ است. اقتصادشان کوچک شده و رشد اقتصادی‌شان منفی است. آلمان یک کشور پیشرفته است که تحریم نیست. حتما اقتصاد ما وضعیت بهتری از این رقم داشته است.

او ادامه داد:

امروز کانال های ضد انقلاب مدام می‌خواهند مردم را بترسانند و ناامیدی در جامعه ایجاد کرده و مردم را بی‌اعتماد کنند. ما باید ایجاد همدلی، هماهنگی و هم افزایی کنیم و دست به دست دهیم تا در این شرایط بتوانیم سلامت و معیشت مردم را تامین کنیم.

روحانی در مورد راهپیمایی اربعین نیز گفت:

هیچ رفت‌وآمدی برای راهپیمایی اربعین در عراق وجود ندارد؛ مرزها بسته است. هیچکس به سمت مرز حرکت نکند. این حرکت قانونی نیست. ما امسال در داخل کشور هم راهپیمایی نمادین اربعین مانند سال‌های گذشته که برگزار می‌شد، نخواهیم داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان