شهروندان ایران برای دریافت خدمات ملزم به ارائه کارت ملی شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:10

شهروندان ایران برای دریافت خدمات ملزم به ارائه کارت ملی شدند

شماره: 11955
Aa Aa

وزیر کشور ایران گفته هنگامی که اطمینان پیدا کنید بیش از 90 درصد مبتلایان شناسایی و در قرنطینه در حال درمان هستند می‌توانیم آزادسازی‌ها را انجام دهیم.

نتایج اجرای یک هفته طرح مدیریت کرونا اعلام شد؛
شهروندان ایران برای دریافت خدمات ملزم به ارائه کارت ملی شدند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران در تشریح نتایج اجرای یک هفته از طرح هوشمند مدیریت کرونا گفت:

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود 60 شهر مسیر خود را از وضعیت قرمز به نارنجی سوق داده‌اند و بستری‌ها نیز در حال کاهش است. گزارش 160 شهر قرمز روند رو به کاهش را نشان می‌دهد و در بسیاری از استان‌ها همانند بوشهر که تقریبا فوتی‌ها به صفر رسیده نشان‌دهنده ایجاد شرایط بهتر است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

در حال حاضر به روسای ادارات این اختیار داده شده است که حتی کمتر از یک سوم نیروها را به کار بگیرند اما همه کسانی که به ادارات مراجعه می‌کنند برای اخذ خدمات باید کارت ملی داشته باشند به این ترتیب ورودی‌ها کنترل و کسانی که مبتلا هستند به آنها خدمات داده نخواهد شد. ضمناً به قرنطینه نیز فرستاده خواهند شد. این موضوع در مورد اتوبوس‌های شهری نیز اجرایی خواهد شد. شناسایی با تست‌های سریع در حال انجام است. قرنطینه نیز انجام خواهد شد و کنترل رفت و آمد نیز از طریق نرم‌افزار در این هفته انجام شد. براساس بررسی‌ای که مخابرات انجام داده است 73 درصد مبتلایان کرونا قرنطینه را نقض کرده‌اند که این کار از طریق کنترل الکترونیک پایش شده است. 19 هزار و 200 یعنی معادل 77 درصد از این افراد به یک استان سفر داشته‌اند. البته فردی بوده که به 16 استان سفر کرده است که راننده تریلی بوده که در حمل بار فعالیت می‌کرده است. اگر این افراد کنترل نشوند یعنی کنترلی روی ویروس نداریم. به این افراد پیام داده می‌شود که قرنطینه را نقض کرده‌اند و باید به محل قرنطینه خود بازگردد.

رحمانی فضلی گفت:

بنای به تعطیلی ادارات وجود ندارد. این اختیار به روسای دستگاه‌ها داده شد که کمتر از یک سوم نیروها را به کار بگیرند و مقرر شد که این موضوع به صورت عمومی اعلام شود اما اینطور نیست که ادارات تعطیل شوند. همه دستگاه‌ها باز هستند و رفتن مردم به دستگاه‌ها دچار اشکال نخواهند شد. تنها حضور کارمندان در دستگاه‌ها کم می‌شود.

رحمانی فضلی درخصوص ادامه محدودیت‌ها در صورت عدم تغییر وضعیت در شهرهای قرمز گفت:

از ابتدایی که این طرح ارائه شد نام آن را طرح هوشمند داشتیم که اصولی بر آن حاکم است. قطعا اگر این حصول و افراد محقق نشود ادامه پیدا می‌کند. در موج اول برداشت نادرستی در همه مجریان، بیماران و... به وجود آمد به شکلی که نوعی سطحی‌نگری و سهل‌انگاری انجام شد. هنگامی که کشته‌ها دو رقمی شد و پایین آمد همه فکر کردند که از موضوع عبور کردیم. در همین حال پیک دوم و سوم را مشاهده کردیم. هنگامی که اطمینان پیدا کنید بیش از 90 درصد مبتلایان شناسایی و در قرنطینه در حال درمان هستند می‌توانیم آزادسازی‌ها را انجام دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان