شورای عالی امنیت ملی ایران بخشی از دولت محسوب نمی شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 19:55

شورای عالی امنیت ملی ایران بخشی از دولت محسوب نمی شود

شماره: 12939
Aa Aa

علی شمخانی گفته بسیاری به اشتباه فکر می کنند چون رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی است این نهاد بخشی از دولت محسوب می شود.

دبیر شورای امنیت ملی ایران عنوان کرد؛
شورای عالی امنیت ملی ایران بخشی از دولت محسوب نمی شود

علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران گفت:

متاسفانه برخی در کشورما عادت دارند همه مسائل را با عینک سیاسی و جناحی ببینند و ارزیابی کنند ضمن اینکه اظهار نظر در مورد مسائل امنیت ملی و اقداماتی که از سوی نهاد امنیت ملی انجام می شود در صلاحیت افراد غیر مرتبط با این حوزه نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایسنا اظهار کرد:

اشکال اصلی از این نقطه آغاز می شود. به دلیل اظهار نظرهای نابجا از سوی برخی افراد غیر مرتبط با حوزه امنیت ملی در قوای مختلف حاشیه هایی ایجاد می شود که قطعا به نفع کشور و منافع ملی نیست.

او گفت:

بسیاری در کشور ما حتی برخی مسئولینی که اساسا باید اطلاعات کامل تری نسبت به افراد عادی داشته باشند فکر می کنند چون رئیس جمهور هم زمان رئیس شورای عالی امنیت ملی نیز هست بنابر این نهاد امنیت ملی بخشی از دولت محسوب می شود و طبیعتا همه اصولی که بر شیوه و چارچوب های کاری وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی حاکم است باید در نهاد امنیت ملی نیز جاری و ساری باشد. این نگاه به هیچ وجه صحیح نیست. نهاد امنیت ملی بر اساس قانون، ساختاری فراقوه ای و حاکمیتی با اختیاراتی است که در قانون اساسی برای آن تعیین شده است. بر اساس قانون، کلیه مصوبات شورای عالی امنیت ملی پس از تایید از سوی مقام معظم رهبری قابلیت اجرایی پیدا می کند. عمده فعالیت های دبیرخانه شورای عالی هم بر اساس پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات انجام می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان