شورای نگهبان لایحه حجاب را دریافت نکرده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 3:16

شورای نگهبان لایحه حجاب را دریافت نکرده است

شماره: 23271
Aa Aa

کار لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون تخصصی تمام نشده و در صورت اتمام نیز باید به صحن مجلس برود| تشکیل سازمان پدافند غیرعامل قانونی شد.

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی؛
شورای نگهبان لایحه حجاب را دریافت نکرده است
طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش اعلام کرد:
لایحه عفاف و حجاب نهایی و ارسال نشده تا اعلام نظر کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

شورای نگهبان مصوبه حجاب و عفاف را دریافت نکرده است. کار لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون تخصصی تمام نشده است؛ در صورت اتمام بررسی در کمیسیون، لایحه باید به صحن مجلس برود.

وی همچنین اظهار داشت:

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مراحل‌ قبل با ایراداتی از سوی شورای‌ نگهبان مواجه شده بود و با اصلاحاتی که انجام‌ گرفت مغایر شرع و قانون شناخته‌ نشد و می‌تواند عنوان‌ قانون بگیرد و به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شود.

او در خصوص لایحه حمایت از گزارشگران فساد گفت:

در مراحل قبل ابهامات و اشکالاتی داشتیم و در این مرحله‌ صرفا یک اشکال جزئی باقی مانده و اگر مجلس‌ آن را اصلاح کند مجددا در دستورکار شورای‌ نگهبان قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر اعتراضات سال‌ گذشته در رد صلاحیت افراد گفت:

مبنای همه دست‌اندرکاران انتخابات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با آخرین تغییرات خواهد بود. آخرین تغییرات این قانون یک ماه پیش انجام شد. از جهت‌ "عدم احراز صلاحیت" تغییری در قانون شاهد نبوده‌ایم. ما همیشه گفته‌ایم درهای شورای‌ نگهبان برای‌ گفت‌وگو و دریافت پیشنهاد از افراد و جریانات سیاسی باز است‌ و طبیعتا در این دوره‌ هم امکان آن‌ هست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان