شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:09

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند

شماره: 17778
Aa Aa

بخش‌عمده ارز ترجیحی پرداخت شده در خدمت جریان فساد و رانت بود| پرداخت ۴۰۰ هزار تومان به‌صورت ماهیانه به هر فرد کار سختی است.

رئیس جمهور ایران در دیدار باعلما و روحانیون اهل سنت؛
شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با جمعی از علما و روحانیون اهل سنت جایگاه هموطنان و علمای اهل سنت را در تاریخ کشور بااهمیت توصیف کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او اظهار داشت:

علما و اندیشمندان اهل سنت در بلاد خود منشا خدمات بسیاری هستند و سال‌ها است که شیعه و سنی در ایران اسلامی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش های جدی دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفا:

دولت به دغدغه های مردم که به روحانیون منتقل می‌شود توجه و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کند.

رئیسی با تشریح وضعیت کشور در زمان آغاز بکار دولت سیزدهم گفت:

کسری بودجه نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیاردی، باقی ماندن بدهی ماهانه ۱۰ هزار میلیاردی، فوت قریب به ۷۰۰ نفر در روز با ویروس منحوس کرونا، وجود تورم بی سابقه، تزریق رانتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار و وضعیت نامطلوب ذخایر کالای اساسی در کشور از موضوعاتی بود که دولت در روزهای آغاز بکار خود با آن‌ها درگیر بود.

رییسی یکی از مشکلات کشور را نحوه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و اظهار داشت:

عملا بخش‌عمده ای از آنچه تحت عنوان ارز ترجیحی پرداخت می شد در خدمت جریان فساد و رانت بود. در واقع هم هدررفت منابع کشور را داشتیم هم یارانه ها به مردم نمی‌رسید لذا منظور جلوگیری از ادامه این وضعیت تصمیم گرفته شد این مبلغ به‌جای پرداخت به حلقه اول تامین کالا یعنی واردکننده ها به حلقه آخر و ذینفع اصلی یعنی خود مردم و مصرف کنندگان داده شود. پرداخت ۴۰۰ هزار تومان به‌صورت ماهیانه به هر فرد کار سختی است اما کارشناسان این روش را گامی برای نزدیک شدن به عدالت و رفع فقر مطلق می‌دانند. این اقدام همه عدالت نیست بلکه یک گام برای عادلانه تر شدن وضعیت اقتصادی است.

او گفت:

استفاده از شایستگان امری مهم و ضروری است و ملاک برای دولت، کارآمدی است و در هر استان که می‌روم بر استفاده از نیروی بومی در آن استان تاکید دارم.

رئیسی با تاکید بر ضرورت سامان‌دهی به وضعیت کوله بران و سوخت بران اظهار داشت:

اگر در گذشته درآمدهای مرزی به مرزنشینان داده می‌شد و بازارچه‌های مرزی فعال می‌شدند شاهد مشکلات فعلی مرزنشینان نبودیم وبه وزیر کشور دستور داده ام نسبت به فعال شدن بازارچه های مرزی تعطیل شده اقدام نماید.

رئیسی با اشاره به رشد جریان‌های تکفیری در منطقه گقت:

باید مراقب نفوذ تفکرات تکفیری و سلفی در کشور باشیم. شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند و هر دو ضد وحدت جهان اسلام هستند حال آنکه وحدت برای جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد است نه یک امر تاکتیکی.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان