طالبان از نصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 13:18

طالبان از نصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است

شماره: 14447
Aa Aa

اگر طالبان بتوانند از ظرفیت قرآن و سیرت حضرت رسول و خلفای راشدین استفاده کرده و موفق عمل کنند ملت افغانستان امنیت و آرامش را تجربه خواهد کرد. 

مولوی عبدالحمید، خطیب جمعه زاهدان؛
طالبان از نصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است

مولوی عبدالحمید، خطیب جمعه زاهدان گفت:

 

مبارزۀ جهادی  جنبش طالبان سبب شد اشغالگران غربی که از راه‌های دور به این کشور آمده بودند افغانستان را ترک کنند.

 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، امام‌جمعه زاهدان با بیان اینکه «طالبان دارای ریشۀ مردمی هستند» پیشروی‌های گستردۀ آنها در افغانستان را «نتیجۀ حمایت‌های مردمی» دانست و گفت: پیشروی‌های گسترده و سریع طالبان بیانگر این است که این حرکت ریشۀ مردمی دارد و از نصرت خدا و حمایت‌های مردمی برخوردار است.

 

وی افزود:

 

 هدف طالبان افغانستان آن‌گونه که خودشان مطرح می‌کنند «اجرای شریعت اسلام و سیرۀ حضرت رسول صلی‌الله‌علیه وسلم» و حکم «بما أنزل الله» است. بنده به جرأت می‌گویم و حاضرم سوگند هم بخورم که در تمام دنیا هیچ نظام و حُکمی بهتر از حکم قرآن و سیرۀ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیست لذا این هدف و خواستۀ طالبان برای تمام احزاب و گروه‌ها و مردم افغانستان که مسلمان و اهل دین هستند و برای تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی همسایه قابل درک است.

 

مدیر دارالعلوم زاهدان گفت: 

 

اگر در افغانستان و کشورهای دیگر به‌درستی از ظرفیت قرآن عظیم‌الشأن و ظرفیت رسول خدا و خلفای راشدین استفاده شود و چیزی که در قرآن و سنت و سیرت پیامبر اکرم و خلفای راشدین است اجرا شود،چنان امنیتی در این کشورها برقرار می‌شود که در دنیا بی‌نظیر باشد. اگر طالبان بتوانند از ظرفیت قرآن و سیرت حضرت رسول و خلفای راشدین استفاده کنند و در این زمینه موفق عمل کنند ملت عزیز افغانستان که چند دهه جنگ و ناامنی را تجربه کرده است امنیت و آرامش را هم تجربه خواهد کرد.

 

خطیب جمعه زاهدان طالبان کنونی را متفاوت‌تر از قبل دانست و گفت: طالبان فعلی مانند طالبان سابق نیستند بلکه از خودشان ظرفیت نشان داده‌اند چنان‌که به گفتۀ خودشان «عفو عمومی» اعلام کرده و گفته‌اند با کسانی که با آنها جنگیده‌اند هم کار ندارند و دنبال قتل و کشتار و بی‌رحمی نیستند بلکه می‌گویند دنبال مبارزه با فساد و اجرای عدالت هستند. طالبان همچنین اعلام کرده‌اند که با همسایگان خود روابط دوستانه و حسنه‌ای خواهند داشت و تعهد می‌دهند که از جانب آنها هیچ تهدیدی متوجه کشورهای همسایه نمی‌شود که این هم ظرفیت بسیار خوب و بالایی است که از خودشان نشان داده‌اند. اگر در طالبان بعضی تندروی‌ها و ناپختگی‌هایی هم وجود داشته باشد قابل اصلاح است؛ علمای افغانستان و علمای جهان اسلام می‌توانند آنها را اصلاح کرده و مسائلی از قبیل توجه به شرایط و اقتضائات زمان و رعایت حقوق زنان را به آنها گوشزد کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان