عاشورا آغاز راه است نه پایان راه | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 17:59

عاشورا آغاز راه است نه پایان راه

شماره: 23393
Aa Aa

فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم| جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراتوری رسانه ای مجهز است و اسم‌ها و نام‌های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در بیرجند؛
عاشورا آغاز راه است نه پایان راه

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در اجتماع عزاداران اربعین حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند گفت:

شما مردم با حضور خود با امام حسین (ع) و عاشوراییان تجدید میثاق کردید و نشان دادید که دلداده اربعین حسینی هستید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود:

در کربلا میلیون‌ها نفر نام امام حسین (ع) را بر لب جاری می‌کنند که این جلوه خلوص نیت و جلوه دلدادگی به امام حسین (ع) است و می‌خواهیم بگوییم اگر در کربلا و در عاشورا نبودیم امروز لبیک یا حسین (ع) را فریاد می‌زنیم.

رئیسی با بیان اینکه اراده خداوند بر این بوده که عاشورا به جای روز پایان مکتب روز آغاز بیداری باشد اظهار کرد:

عاشورا تولد یاران امام حسین (ع) بود و آن‌ها در تاریخ جاودانه شدند.

رئیسی با بیان اینکه جاهلیت مدرن تنها اسم و رسم جدید دارد اما همان تفکرات قدیمی را دارد عنوان کرد:

ویژگی خون شهدا این است که بیداری را در جهان آغاز کرده است و امروز به نام انقلاب اسلامی با تأسی از نام امام حسین (ع) بیداری رخ می‌دهد. خون شهدای ما امتداد جریان عاشورا است و این جریان و مکتب ادامه دارد و مردان و زنان سلحشور امروز با مقاومت در این راه قدم بر می‌دارند. امروز می‌توان با نام امام حسین (ع) جهل زدایی کرد و هویت پوچ جاهلیت مدرن را برملا کرد تا همه با آن آشنا شوند. امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه امام حسین (ع) شنیده می‌شود پس ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور به نام عاشورا امروز وجود دارد. جاهلیت مدرن به علم و فناوری، قدرت نظامی و امپراتوری رسانه ای مجهز است و اسم‌ها و نام‌های نو دارد اما همان جاهلیت قدیم است. اربعین نماد، نمود و پرچمی است که عاشورا گم نشود لذا برای عصرها و نسل‌ها پیام آزادی، استقلال و خدا خواهی دارد. انسان سالک باید همواره با حسین (ع) زندگی کند و این پیام اربعین است زیرا سید الشهدا الگوی آزادی خواهی محسوب می شود.

رئیسی گفت:

امام سجاد و اهل بیت (ع) اربعین را کنار قبور مطهر شهدای عاشورا برگزار کردند و نشانه‌های مهم انسان سالک هم زیارت اربعین است.

وی با طرح این سؤال که چرا ائمه (ع) و امام زمان (عج) می‌خواهند عاشورا بماند و چرا باید عاشورا بماند ادامه داد:

زیرا عاشورا منشاء همه تحولات در تاریخ حیات انسان است.

او با بیان اینکه عاشورا منشاء همه خیزش‌ها و نهضت‌ها در دنیا است و خواهد بود گفت:

امام حسین (ع) می خواست که با عاشورا جهل زدایی کند تا انسان دوست را از دشمن و راه را از بیراهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه غالب نشود اما قدرت رسانه ای دشمن کاری کرد که حق، باطل و باطل، حق جلوه داده شود و ظلم بزرگی بر خاندان پیامبر (ص) روا شد که آنها را خارجی نامیدند.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان خراسان جنوبی نیز بیان کرد:

امروز طرح مهم ریلی با بیش از ۲۰ جبهه کاری آغاز شد تا این مسیر شمال به جنوب که هم برای تردد مسافر و هم حمل بار است راه‌اندازی شود.

رئیسی با بیان اینکه برای بازگشایی خط ریلی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، افزود: مصوبات سفرهای قبلی به خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود تا به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی من به مناطق مختلف عدد ندارد بلکه آنقدر سفر می‌کنم که مطمئن شوم کارهای مهم مورد نیاز مردم تحقق پیدا کرده است افزود:

از مدیران خواستارم با توجه به رهنمودهای رهبری با مردم به ویژه محرومان در ارتباط بوده و در اتاق به روی مردم باز باشد. مدیران بدانند رابطه ناسالم، رشوه، پارتی بازی، تبعیض و فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نیست و با تمام وجود در مقابل آن می‌ایستیم.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی در داشتن روحیه انقلابی، ایستادگی و مقاومت و حضور به موقع در همه عرصه‌ها زبانزد است افزود:

تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم این استان فر هنگ دوست و عاشورایی هستند. عزتی که امام حسین (ع) به ما آموخته‌اند مهم بوده و این آموزه‌ها برای انسانیت درس دارد لذا نقطه مشترک بین ما و اهل سنت و نقطه وحدت ما و همه ادیان عشق به امام حسین (ع) است.

  •  

در این سفر عملیات اجرایی ابر پروژه ریلی شرق کشور با پیگیری‌ها برای تخصیص مالی در دولت سیزدهم، با حضور رئیس جمهور اسلامی ایران آغاز شد.

راه آهن زاهدان_ زابل_ بیرجند_مشهد با طول ۹۱۰ کیلومتر در ۲۳ قطعه در حال اجرایی سازی است و اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۱.۷ میلیارد یورو است.

این پروژه در ۱۵  قطعه اجرا شده و مجموع مبلغ قراردادها ۸۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است. اعتبار این پروژه در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ حدود ۲۹۰ میلیارد ریال بود که به ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و اعتبار پروژه ریلی استان در قانون بودجه از هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در نشست با نخبگان استان خراسان جنوبی نیز اظهار داشت:

امروز برای همه کسانی که صاحب سخن و قلم هستند در جنگ ترکیبی و ادراکی که به وجود آمده، وظیفه همه فرهیختگان است در حوزه‌های مختلف امر جهاد تبیین را به عهده داشته باشند.

او با بیان اینکه دشمن به دنبال یاس و ناامیدی در همه اقشار است گفت:

گره‌های ذهنی امروز باید با تبیین درست گشوده شود تا افراد جامعه احساس کنند با دلی محکم و استوار در مسیر ترسیم شده حرکت می‌کند. شرکت‌های دانش‌بنیان هم از نظر کمی و هم کیفی باید افزایش پیدا کند، وزارت خانه‌ها ارتباط پیدا کردند با شرکت‌های دانش‌بنیان و ۴۰۰ هزار نفر با شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط هستند.

وی بیان داشت:

امسال در زمینه بورسیه‌ها، کار بورسیه کردن دانشجویان عملیاتی شد به نحوی که این امر مشهود است.

او همچنین گفت:

با افزایش تولید در بعضی از سال‌ها تورم مهار شده اما رکورد مهار تورم را از طریق رشد تولید دنبال خواهیم کرد و تمام هنر دولت این است و مهار تورم با رشد تولید انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری در برنامه هفتم این صندوق توسعه در مجلس به تصویب برسد و بسیاری از طرح‌های نیمه تمام به اتمام رساند افزود:

اگر شرکتی در ادارات و سازمان‌های اداری، کمبود اعتبارات دارد نباید کم‌کاری را سر کارگر خالی کرد چون کارگر زن و بچه دارد و باید حقوق کارگر به‌موقع تامین شود.

او با بیان اینکه نسبت به صنایع تبدیلی کارهایی انجام شده و کارهایی هم در دست اقدام است عنوان کرد:

توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتباط با دانشجویان و دانشگاه است و ارتباط با دانشگاه و بازار و حوزه به اصلاح امور کمک می‌کند.

رئیسی گفت:

در همه حوزه‌ها مردم صاحب نقش هستند در همه کارها نظارت است و دولت کارش تصدی‌گری نیست، حمایت هدایت و نظارت است هرجا که با مردم پیش رفتیم موفق بوده‌ایم و همین اربعین یک نماد و نمونه مردمی‌سازی است.

وی با اشاره به جبران عقب‌ماندگی‌ها در سطح استان و کشور اظهار داشت:

مقام معظم رهبری گفتند همه که باید امید داشت و هم امید بخشید لذا اصل کار این است در هر حوزه با امید و ایمان گام برداریم و آینده برای کشور امیدبخش و درخشان است.

او با اشاره به رشد اقتصادی ۴ درصدی گفت:

ارتباط تجاری کشور ما چند برابر شده است و در حوزه سلامت خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در گردشگری سلامت به ایران سفر کنند.

رئیسی با اشاره به اینکه کشور روز به روز رو به پیشرفت است و در کنار راهیان نور، راهیان پیشرفت را تشکیل دادیم افزود:

دشمن کارهای بزرگ را کوچک جلوه می‌دهد اما باید تلاش کرد و هیچ کس حق ناامیدی و خسته شدن ندارد.

وی با بیان اینکه به قله‌ها نزدیک شدیم اظهار داشت:

امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و باید با مقابل نقشه‌های دشمن ایستاد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان