عبدی: اصلاح طلبان باید خودشان را اصلاح کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 20:20

عبدی: اصلاح طلبان باید خودشان را اصلاح کنند

شماره: 8247
Aa Aa

عباس عبدی می گوید پروژه اصلاح پذیر کردن سیستم، پروژه حکومت و قدرت نیست و مسئولیت اصلی آن متوجه مدعیان اصلاحات است.

باید تعریف مشخصی از اصلاح سیستم داشته باشیم؛
عبدی: اصلاح طلبان باید خودشان را اصلاح کنند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، عباس عبدی در نشست «اصلاحات؛ امکان یا امتناع» در دفتر مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه وقتی از اصلاح سیستم سخن می گوییم باید تعریف مشخص داشته باشیم اظهار کرد:

سیستم مفهمومی است که یا شما جز آن نیستید یا عضوی از آن هستید و با هم عمل می کنید. اینکه همیشه به دنبال اصلاح سیستم باشیم درست نیست و باید ابتدا خودمان را اصلاح کنیم.

اهم اظهارات وی را خواهید خواند؛

*ما هم جزء این سیستم هستیم و باید اصلاح شویم. هر بیمار در درجه اول  کوشش می‌کند بهبود یابد. وقتی صحبت از سیستم سیاسی می کنیم، می‌گویند اصلاح ناپذیر است. در این کشور دو انقلاب و چندین جنبش طی ۱۰۰ سال گذشته به وقوع پیوسته. چرا اوضاع درست نشد؟ مشخص می شود همیبشه مشکل از سیستم نبوده است.

*در اصلاح طلب، اصولگرا و اپوزیسیون هم اشکالات زیاد است که قادر نبوده اند این قضیه را حل کنند بنابراین اگر بگوییم سیستم اصلاح ناپذیر است «امتناع سیاسی» رخ داده است.  

*این سوال که بگوییم یک سیستم اصلاح پذیر است یا نه از ریشه غلط است. تنها راه اصلاح این است که بتوانیم به بقای اندیشیدن کمک کرده و موازنه قدرت و قوا را در رقابت های سیاسی کشور بشناسیم.   

* در ایران منتقدان بارها از طریق خیابان و اعتراض نظرات خود را گفته اند، اصلاح طلبان باید به این مفاهیم رسمیت ببخشند، مدیریت و رسمیت بخشیدن به حرکت منتقدانه مهم ترین کاری است که اصلاح طلبان باید انجام دهد.

*پروژه اصلاح پذیر کردن سیستم، پروژه حکومت و قدرت نیست و مسئولیت اصلی آن متوجه مدعیان اصلاحات است ولی مسیری دشوار و سخت است و باید در مورد آن فکر و کوشش کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان