عربستان و امارات هدف موشک های بالستیک ذوالفقار قرار گرفتند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 4:45

عربستان و امارات هدف موشک های بالستیک ذوالفقار قرار گرفتند

شماره: 16487
Aa Aa

یحیی سریع بار دیگر به شرکت‌‌های خارجی در امارات و سرمایه‌گذاران در این کشور توصیه کرده که امارات را ترک کنند چرا که این کشور دیگر امن نیست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تایید کرد؛
عربستان و امارات هدف موشک های بالستیک ذوالفقار قرار گرفتند

یگان‌های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن عملیات طوفان یمن 2 را در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی و اماراتی انجام داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام این خبر گفت:

در این عملیات پایگاه الظفره و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

سریع در کنفرانس خبری گفت:

در عملیات طوفان یمن 2 مواضع حیاتی و مهم در دبی امارات با شمار زیادی از پهپادهای نوع صماد 3 نیز هدف قرار گرفته است. شماری از پایگاه‌های نظامی در عمق خاک عربستان سعودی در منطقه شروه و مناطق دیگر با تعداد زیادی از پهپادهای نوع صماد1 و قاصف 2 کی هدف قرار گرفته است. مناطق حیاتی و حساس در منطقه جیزان و عسیر عربستان نیز با شمار زیادی از موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفته و عملیات با دقت بالا  اهدافش را محقق کرده است. نیروهای مسلح یمن آمادگی کامل برای توسعه عملیات خود در مرحله آتی بوده و آماده است تشدید حملات را با تشدید عملیات پاسخ دهد.

او بار دیگر به شرکت‌‌های خارجی در امارات و سرمایه‌گذاران در این کشور توصیه کرد که امارات را ترک کنند چرا که این کشور دیگر امن نیست:

تا زمانی که امارات به حملات به یمن و محاصره این کشور و مردم یمن ادامه می‌دهد به شکل مستمر در معرض حملات نیروهای مسلح این کشور خواهد بود.

  •  

وزارت دفاع امارات عربی متحده می‌گوید که دو موشک بالستیک حوثی‌ها را بر فراز آسمان ابوظبی رهگیری و منهدم کرده و بقایای موشک‌های بالستیک یمنی‌ها در اطراف ابوظبی سقوط کرده‌اند.

وزارت دفاع امارات در بیانیه خود تاکید کرده که «آماده مقابله با هرگونه تهدید است و همه اقدامات لازم را برای محافظت از کشور در برابر هر نوع حمله‌ای انجام می دهد.»

وزیر دفاع عربستان سعودی نیز گفته که نیروهای نظامی این کشور موفق شده‌اند حمله موشکی از یمن به جنوب عربستان را خنثی کنند.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در یمن نیز اعلام کرد که پدافند سعودی یک موشک بالستیک را که به سمت منطقه عسیر در جنوب این کشور شلیک شده بود را منهدم کرده اما دو بنگلادشی و یک سودانی در این حمله زخمی شده‌اند و قطعات موشک به هنگام سقوط به منطقه صنعتی ظهران الجنوب به برخی مغازه‌ها و خودروها آسیب رسانده است

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در یمن گفته که اقدامات عملیاتی خود را مطابق با مقررات بشردوستانه بین المللی برای محافظت از غیرنظامیان انجام خواهد داد.

ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آسمان پایتخت امارات قبل از طلوع آفتاب روز دوشنبه روشن شده و نقاط نورانی شبیه موشک‌های رهگیر در آسمان دیده می‌شوند.

شلیک این دو موشک باعث شد که برای حدود یک ساعت تردد به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، آشیانه اصلی هواپیمایی الاتحاد مختل شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان