عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و داعش دستگیر شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 5:33

عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و داعش دستگیر شدند

شماره: 20183
Aa Aa

دشمن با ایجاد مزاحمت برای کسب و کار‌های مردم به دنبال ناامنی بود اما با برخورد قوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نتوانست به اهداف خود برسد.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران؛
عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و داعش دستگیر شدند

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت:

عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و عناصری در رابطه با داعش در آشوب‌های اخیر دستگیر شدند که در اختیار قوه قضاییه هستند تا طبق قانون با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او  افزود:

دشمن تلاش کرد با ایجاد ناامنی و متوقف کردن حرکت علمی کشور و با ایجاد مزاحمت برای کسب و کار‌های مردم فضای ناامنی را ایجاد کند که با برخورد قوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نتوانست به اهداف خود برسد. دشمن به دنبال گسست گفتمانی میان قشر‌های مردم و بازداشتن دولت از رسیدگی و خدمت به مردم است. جوانان و نوجوانانی که در کشور هستند فرزندان نظام جمهوری اسلامی هستند. دشمن به دنبال ایجاد گسست گفتمانی بین قشر‌های مختلف مردم است تا دولت را از خدمت مردم بازدارد. طبیعتا عناصری هستند که در این ماجرا وارد شدند دو دسته هستند یکی افرادی که با صحبت قابل اصلاح هستند و خیلی‌ها هم هستند که احساس ندامت می‌کنند.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره اتباع خارجی دستگیر شده در اتفاقات اخیر گفت:

عناصر دستگیر شده فرانسوی و داعشی در اختیار قوه قضاییه هستند. در اغتشاشات افرادی از ملیت‌های دیگر دستگیر شدند که برخی نقش زیادی داشتند. 

  •  

وزارت خارجه فرانسه به اظهارات وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در خصوص دستگیری عناصر دستگاه اطلاعاتی فرانسه در این کشور واکنش نشان داد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده آورده است که فرانسه اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص هم‌وطنانمان که اخیرا در این کشور دستگیر شده‌اند را رد می‌کند. همانطور که وزیر خارجه اعلام کرده ما تاکنون از بازداشت ۷ فرانسوی در ایران اطلاع داریم. فرانسه قویا رفتار ایران با هم‌وطنان‌مان را محکوم می‌کند. ما مقامات ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با تمامی توابع فرانسوی که خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند می‌دانیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان