فرصت برای احیای برجام «بسیار، بسیار، بسیار کوتاه» می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:40

فرصت برای احیای برجام «بسیار، بسیار، بسیار کوتاه» می‌شود

شماره: 16132
Aa Aa

نماینده آمریکا در امور ایران نیز گفته چنانچه توافقی حاصل نشود مجبور به مذاکره بر سر توافقی «کاملا جدید و متفاوت» هستیم. دوره‌ای بسیار بحرانی خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا؛
فرصت برای احیای برجام «بسیار، بسیار، بسیار کوتاه» می‌شود

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری خود گفت که فرصت برای احیای برجام «بسیار، بسیار، بسیار کوتاه» می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او خروج ایالات متحده از برجام را «بدترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا در یک دهه گذشته» خواند و گفت:

بر خلاف آنکه قرار بود آمریکا با خروج از برجام فشارها را بر ایران زیاد کند به یک توافق قوی‌تر برسد تهران از محدودیت‌های برجام عبور کرده و در منطقه هم اقدامات خصمانه‌تری انجام می‌دهد.

بلینکن افزود:

«ما همچنان در اینکه ببینیم آیا می‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را به همان جعبه‌ای که بود برگردانیم نفع بزرگی داریم اما اگر به دلیل عدم حسن نیت ایران، نتوانیم این کار را انجام دهیم فعالانه به دنبال گزینه‌ها و راه‌های جایگزین هستیم.»

  •  

«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران نیز با هشدار در خصوص این‌که فرصت برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی در حال اتمام است مدعی شد:

ایران تا چند هفته آینده به نقطه‌ای در فعالیت‌های هسته‌ای خود خواهد رسید که دیگر برجامی وجود نخواهد داشت و مجبور می‌شویم برای دستیابی به یک توافق کاملا متفاوت مذاکره کنیم. چنانچه طی هفته‌های آینده توافقی حاصل نشود به این نتیجه خواهیم رسید که دیگر برجامی وجود ندارد و مجبور هستیم بر سر یک توافق «کاملا جدید و متفاوت» مذاکره کنیم که دوره‌ای بسیار بحرانی خواهد بود.

مالی گفت:

ایران در حال نزدیک شدن به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای در «آینده نزدیک» است و مدعی شد که چنانچه روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران با همین سرعت ادامه پیدا کند تنها چند هفته و نه بیشتر زمان باقی خواهد ماند تا متقاعد شویم که دیگر برجامی برای احیاء وجود ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان