فرمانده کل قوا هم امام ماست و هم فرمانده ما | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:19

فرمانده کل قوا هم امام ماست و هم فرمانده ما

شماره: 15065
Aa Aa

 شهر‌های موشکی زیرزمینی در طول ساحل خلیج فارس و دریای عمان بیش از ۷۰ کیلومتر عمق داشته، تماما مسلح هستند و قادرند در همان شهرک‌ها شلیک شوند.

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:
فرمانده کل قوا هم امام ماست و هم فرمانده ما

 علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار کرد:

رژیم اشغالگر قدس به همراه آمریکایی‌ها یک سناریو را علیه چهار کشتی به بهانه‌های متعدد ایجاد کردند. آن‌ها جنگ الکترونیک انجام دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، تنگسیری در گفت‌وگو با شبکه العالم ادامه داد:

ما انقلاب کردیم و با اسلام که سلامتی و صلح است وارد شدیم و پس از انقلاب وزارت جنگ زمان طاغوت را به وزارت دفاع تبدیل کردیم. این نشان دهنده این است که ما چشم طمعی به هیچ کشوری نداریم.

او اظهار کرد:

هیچگاه رزمایش‌های ما تهدیدی برای کشور‌ها منطقه نبوده و نیست اما در صورتی که ما را تهدید کنند؛ تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهیم. همیشه رزمایشات ما یک پیام برای دشمن دارد و آن آمادگی برای مقابله با آنهاست و یک پیام برای کشور‌های خلیج فارس دارد که ما می‌توانیم امنیت خلیج فارس را برقرار کنیم. ما قادر به برگزاری رزمایشات مشترک با یکدیگر هستیم. ما مسلمانیم ما متعلق به همین جغرافیا هستیم، بخشی از خلیج فارس کشور‌های جنوبی همسایه ما هستند و بخش شمالی آن ما هستیم ما در رزمایشات خود همیشه پیام صلح و دوستی داشته ایم اما اگر کسی بخواهد تهدید کند پیام ما مقابله با آن است. ما ایران اسلامی هستیم و تنها کشوری که بعد از انقلاب، سفارت خانه رژیم اشغالگر قدس را که در زمان طاغوت در ایران بود تبدیل کردیم به سفارت فلسطین. خب این چه معنایی دارد؟ آیا ما ضد عرب یا ضد اسلام هستیم؟ اولین کشوری که با حمله آمریکایی‌ها به عراق یا افغانستان را محکوم کرد جمهوری اسلامی بود و ما هیچگاه وارد این بازی کثیف نشدیم. رزمایشات ما را ببینید با نام پیامبر، الله، اسلام، خدا برگزار می‌شود. این معنا و مفهوم دارد یعنی ما مسلمانیم وقتی می‌گوییم «لا اله الا الله» یعنی از هیچ کس غیر از خدا نمی‌ترسیم. این‌ها ما را به مرگ تهدید می‌کنند آیا ما از مرگ می‌ترسیم؟ لذا پیام را کاملا گرفته اند هم کشور‌های فرا منطقه ای، نیرو‌های تروریستی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس کاملا پیام را گرفتند و می‌دانند. ما اعتقاد به برقراری امنیت در این تنگه داریم، این خانه ماست، خلیج فارس خانه ما و کشور‌های منطقه است ما قطعا در خانه مان آتش روشن نمی‌کنیم. مساحت خلیج فارس ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است در این ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع ناو‌های اتمی را آورده‌اند. در کشور‌های خودشان هم این کار‌ها را می‌کنند؟ این‌ها در خلیج فارس ناو‌هایی را که سوختشان هسته‌ای است را می‌آورد، زیردریایی سوخت هسته‌ای را می‌آورند. یک اتفاقی هم برایش بیفتد یعنی تا ۱۱ سال این آب نه دیگر قابل آشامیدن است نه دیگر در آن ماهی خواهد بود نه مرجان‌های کف آب وجود خواهند داشت. وجود [ناو‌های اتمی و نیرو‌های بیگانه]در منطقه مخل امنیت است.

تنگسیری ادامه داد:

حقیقت این موضوع این بود که با توجه به ظلمی که رژیم صهیونیستی به مسلمانان کرده است، مسلمانان به تنگ آمدند، جوانانی می‌توانند عملیات‌هایی ویژه انجام دهند، از سواحل کشور‌هایی که مقابل هست و حمله‌ای که به این‌ها صورت گرفت هیچگونه دلیلی ندارد که به ما نسبت دهند و ما این را اصلا تایید نمی‌کنیم اما اگر روزی بخواهند تهدید آن‌ها خاصه ما باشد قطعا ان موقع ضرب و شتم ما را خواهند دید؛ کسی که خانه اش شیشه است نباید به خانه همسایه سنگ بزند، خانه شیشه‌ای دوام ندارد. ما رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور قبول نداریم بلکه به عنوان یک رژیم کودک کش پوشالی که به زور آمده در یک کشور مسلمانی واقع شده می‌دانیم. کنار همین قضیه این‌ها آمدند برای اینکه به حضور نامشروع خود در منطقه مشروعیت بدهند یک سناریو درست کردند، روی چهار فروند کشتی نفتکش درون تنگه هرمز در واقع در خروجی تنگه هرمز به سمت دریای عمان، حرکات سایبری انجام دادند دستگاه «ای. اس. ای» آن‌ها را از کار انداختند، رادار هایشان را از کار انداختند، بطوریکه این شناور‌ها گیج زدند و امکان داشت تصادف صورت گیرد، بعد آمدند گفتند همه این کار‌های مخرب کار ایران بوده است. آیا کسی در منطقه خودش و در خانه خودش آتش روشن می‌کند؟ کشور‌های کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان، این‌ها که مستقیم می‌روند در لانه‌های آن‌ها و با آن‌ها ارتباط دارند و میروند سوخت‌هایشان را آنجا می‌زنند، پس وجودشان در منطقه برای چیست؟ غیر از اینکه تهدیدی برای ایران هستند، شما انتظار دارید ما روز به روز خود را برای این تهدیدی که بغل گوشمان است آماده نکنیم؟ عقل سلیم حکم می‌کند که موشک‌ها و شناورهایمان آماده این تهدید‌ها باشند. آیا هر کدام از این تهدید‌ها برایشان پیش بیاید خود را آماده نمی‌کنند اگر به جای ما باشند؟ چرا باید یک کشور مسلمان به یک کشور غیر مسلمان اشغالگر پول و جا بدهد که بیاید در منطقه و حضور داشته باشد البته صهیونیست‌ها برای ما رقمی نیستند، نه در بخش دریایی و نه در بخش‌های دیگر؛ اصلا قدرتی نیستند برای ما. ما دو نیروی دریایی مقتدر در جمهوری اسلامی داریم: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که زیر بیرق یک فرمانده هستند. فرمانده کل قوا که هم امام ماست و هم فرمانده ما که فرمانش هم تکلیف شرعی ماست و هم دستور نظامی است. ما در این راه جانمان را فدا می‌کنیم قطعاً بدانید هر زمان این‌ها بخواهند محاسبات غلطی بکنند با تمام وجود در مقابلشان ایستاده‌ایم. اگر محاسبات غلطی را بکنند، چه آمریکایی‌ها و چه کشور‌های فرا منطقه‌ای که به عنوان تهدیدی علیه ایران در خلیج فارس حضور دارند و چه صهیونیست‌ها که رقمی نیستند اصلا ما آن‌ها را تهدید نمی‌دانیم. چنان پوزه آن‌ها را به زمین می‌مالیم که فکرش هم نمی‌کنند. شما جنایات رژیم اشغالگر قدس را می‌بینید حتی غیر مسلمان هم به رفتار آن‌ها اعتراض دارند. این سوال مطرح می‌شود که وجود رژیم اشغالگر در همسایگی دو کشور مسلمان به چه معناست؟ این چه پیامی دارد؟ شما انتظار دارید ما در مقابل این پیام نابهنجار آمادگی رزم مان را بالا نبریم؟ ما قطعا آمادگی رزم مان را روز به روز بالا می‌بریم همان کاری که آمریکایی‌ها کردند، ما را تحریم کردند. ما اگر تحریم نمی‌شدیم، سلاح و تجهیزات به ما می‌دادند، آیا این سلاح‌ها را ما تولید می‌کردیم؟

تنگسیری در پاسخ به سوالی در مورد شهر‌های موشکی زیرزمینی نیز گفت:

این شهرک‌ها در طول ساحل خلیج فارس و دریای عمان بیش از ۷۰ کیلومتر عمق دارد. تماما مسلح هستند یک بخش خیلی محدودی را ما نشان دادیم که بخشی از قدرت نظامی ما را ببیند. موشک‌های ما قادرند در همان شهرک‌ها، شلیک شوند نه فقط شهرک‌های موشکی بلکه شهرک‌های شناوری هم وجود دارند. این کار‌ها دارد صورت می‌گیرد، این‌ها بخشی از توان ما بود که ببینند، همه آن موشک‌هایی که شما دیدید، ساخت جمهوری اسلامی او جزو افتخارات ماست. ما یک فرمانده آگاه، شجاع، مدیر و مدبر داریم که عالم است به همه امور، به امور نظامی مسلط، فرمانده کل قوا؛ حضرت امام خامنه ای بر موضوعات و نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع تحت امر مسلط هستند، ببینید چه کار‌هایی بزرگی صورت دادند، ان‌شالله در آینده نزدیک، پیشرفت‌هایی می‌بییند که باورتان نمی‌شود و در واقع انگشت به دهان می‌مانند.

او در پاسخ به ایم سؤال که تحریم‌های آمریکا تا چه حد بر شما و بر دستاورد‌های نظامی و دفاعی شما تاثیر گذاشت؟ نیز اظهار کرد:

تحریم‌ها هیچ تاثیری در پیشرفت ما نداشته است بله سرعت را کم کرده است اما ما بدست خودمان به علمی رسیده‌ایم که فکرش را هم نمی‌کردیم چون روی پای خودمان ایستاده‌ایم. امام فرمودند: «ما می‌توانیم» و امروز در دوران امام دوم انقلاب امام خامنه‌ای، ما توانستیم تمام تجهیزاتی را که می‌خواهیم بسازیم. در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار داشتیم که در شمال اقیانوس هند و دریای عربی حضور پیدا کنیم که البته حضور ما پیام صلح و دوستی دارد و قطعا بدانید ما به کشور‌هایی که دست دوستی به ما داده اند هیچگونه تعرضی نخواهیم کرد اما اگر تهدید از هر کس، هر جناحی و هر جغرافیایی صورت گیرد ما به آن تهدید جواب می‌دهیم. اصلا معنی ندارد که از خانه همسایه به شما سنگ بزنند و شما سنگ نزنید اما ما نمی‌خواهیم این اتفاق بیفتد و نباید این اتفاق بین دو کشور مسلمان بیفتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان