قالیباف خود را در محضر مردم رو سفید خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:36

قالیباف خود را در محضر مردم رو سفید خواند

شماره: 13590
Aa Aa

رئیس مجلس شورای اسلامی گفته وظیفه یِ پیش رویِ ما علیرغم وجود ساختارها و رویه‌هایِ ناصواب برطرف کردنِ نیازهایِ متراکم سال‌ها عقب ماندگی است.

پس از انتخاب دوباره به عنوان رئیس قوه مقننه؛
قالیباف خود را در محضر مردم رو سفید خواند

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و پس از انتخابات اعضای هیأت رئیسه اجلاسیه دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:

به ولی نعمتانِ خود عرض می کنم که ما نمایندگان شما در سالِ گذشته با همه فراز و نشیب‌ها، همت و توانِ خود را در جهتِ پیگیری مسائلِ شما در حدودِ اختیارات و ظرفیت‌هایِ مجلس بکار گرفتیم و علیرغم اذعان به وجودِ برخی نقاطِ ضعف نسبت به کارنامه یک ساله خود، در محضرِ خداوندِ باری تعالی و شما مردمِ عزیزِ ایران خود را روسفید احساس می کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:

وجودِ نقاطِ ضعف برایِ هر نهادی مخصوصاً مجلس با قریب 290 نفر تصمیم‌گیر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌هایِ مختلف طبیعی است اما واقعیت این است که علیرغم موانع و محدودیت هایِ موجود مخصوصاً وجود ساختارها و رویه‌هایِ ناصوابی که طیِ سال‌هایِ متمادی در تار و پود قوه مقننه شکل گرفته است، مجلسِ یازدهم در سالِ اولِ فعالیتِ خود توانسته است در مسائلِ اساسیِ کشور وظایفِ اصلیِ خود را بدرستی ایفا کند که خروجیِ آن‌ها یا به عنوان قانون نهایی شده یا با جدیّت و پیگیری در حالِ انجامِ کارِ کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است. سرمایه ما تجربه تلاش‌هایِ سالِ گذشته ما است و وظیفه یِ پیش رویِ ما برطرف کردنِ نیازهایِ متراکم باقی مانده از سال‌ها عقب ماندگیست.

وی تصریح کرد: ما خود را به شما متعهد می دانیم که روزهایِمان را برای حلِ مسائلِ شما به شب برسانیم و شب‌ها با دغدغه مشکلاتِ شما سر بر بالین بگذاریم. امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و با تدبیر و عقلانیت انقلابی و همچنین با ریل گذاری درست برای مسیرِ اقداماتِ دولت آینده گره‌ها را از دست و پای مسئولین اجرایی کشور باز کنیم و بتوانیم در حدودِ اختیارات و وظایفِ مجلس شورای اسلامی در حلِ مشکلاتِ موجود کمک کنیم تا اندکی از وظیفه خود را نسبت به مردم نجیب و صبور ایران ادا کنیم انشاءالله.

انتخابات هیات رئیسه مجلس برای دومین سال در صحن علنی مجلس برگزار شد.

قالیباف به عنوان رییس مجلس در دومین سال انتخاب شد.

علی نیکزاد و عبدالرضا مصری دو کاندیدای پست نایب رئیسی بودند که به ترتیب ۲۰۶ و ۲۰۵ رأی کسب کردند. مصری جایگزین قاضی زاده هاشمی شد که بخاطر حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، سید ناصر موسوی لارگانی، محسن دهنوی، علی کریمی فیروزجایی، روح الله متفکر ازاد، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی، محمدرضا صباغیان و احد آزادی خواه کاندیداهای پست دبیری هیات رئیسه بودند.

بعد از اعلام آرای نمایندگان در نهایت  روح الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رأی، محسن دهنوی با ۱۸۴ رأی، علی کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ رأی، علی رشیدی با ۱۸۱ رأی، مجتبی یوسفی با ۱۸۸ رأی , حسینعلی حاجی دلیگانی با ۱۶۸ رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.

برای کرسی ناظران مجلس نیز محمد حسین فرهنگی، علی رضایی، علیرضا سلیمی، سیدنظام الدین موسوی و محسن پیرهادی کاندیدا بودند که در نهایت پیرهادی ۱۸۹ رای، نظام الدین موسوی ۱۵۶ رای و علیرضا سلیمی ۱۴۱ رای کسب کردند.

در انتخاب ناظران بین سلیمی و فرهنگی بخاطر یکی بودن آرا قرعه کشی صورت گرفت که درنهایت قرعه به نام سلیمی افتاد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان