قطعنامه «حقوق بشری» علیه ایران در سازمان ملل به تصویب رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 9:04

قطعنامه «حقوق بشری» علیه ایران در سازمان ملل به تصویب رسید

شماره: 16097
Aa Aa

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت انضباطی یا الزام‌آور نیستند و از آنها با عنوان تدابیر توصیه‌ای یاد می‌شود.

با ۷۸ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۶۹ رأی ممتنع؛
قطعنامه «حقوق بشری» علیه ایران در سازمان ملل به تصویب رسید

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، این قطعنامه با ۷۸ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۶۹ رأی ممتنع به تصویب رسید.

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت، انضباطی یا الزام‌آور نیستند و از آنها با عنوان تدابیر توصیه‌ای یاد می‌شود.

 آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان کانادا، اسرائیل، عربستان سعودی و بحرین برخی از حامیان این قطعنامه بودند.

  •  

غريب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران با اشاره به ادعای دروغین قطعنامه اخیر مبنی بر شکنجه افراد بازداشت شده در ایران گفت:

بارها‌ گفته‌ایم که هر کس ادعای شکنجه شدن دارد به مراجع پیش‌بینی شده در نظام قضایی و ستاد حقوق بشر مراجعه کند و ما به جدیت موضوع را پیگیری خواهیم کرد. در این زمینه حتی گزارشگر به اصطلاح ویژه نیز تاکنون مستنداتی را در اختیار ما برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است. در این قطعنامه در خصوص موضوعات گوناگون کلی‌گویی شده و هیچ مصداقی معرفی نشده‌است. با کلی‌گویی به دنبال این هستند که به‌راحتی یک کشور را متهم کنند. جمهوری اسلامی ایران این اراده را دارد که اگر نقصانی در جهت احقاق حقوق مردم وجود دارد و اگر تعدی به حقوق به مردم از جمله در دستگاه قضایی صورت گیرد، موضوع را پیگیری کند و تمام تلاش خود را برای اصلاح آن فرایند صرف کند. قطعنامه صادره مبتنی بر واقعیات نیست بلکه مبتنی بر اقدامات کاملا سیاسی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان