لغو محاصره غزه ضروری است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 20:47

لغو محاصره غزه ضروری است

شماره: 23956
Aa Aa

در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده تصمیمی قاطع و الزام‌آور برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین اتخاذ کند و رژیم اشغالگر را که قوانین بین‌المللی، قوانین بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند مهار کند.

بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی؛
لغو محاصره غزه ضروری است

در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض بر لزوم شکست محاصره علیه غزه و ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت فوری تاکید شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، نشست مشترک اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی با هدف بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در ریاض با حضور سران کشورهای عربی و اسلامی برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست ضمن محکومیت‌ حمله رژیم اشغالگر علیه نوار غزه و جنایت‌های جنگی و کشتارهای شنیع انجام شده بر لزوم لغو محاصره اعمال شده علیه غزه و ورود فوری کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه که شامل مواد غذایی، دارو و سوخت به غزه است تاکید شده است.

این بیانیه اعلام می‌دارد:

«از شورای امنیت می‌خواهیم که تصمیمی فوری برای محکوم کردن تخریب وحشیانه بیمارستان‌ها در نوار غزه توسط اسرائیل بگیرد. ما همچنین از تمامی کشورها می‌خواهیم که صادرات سلاح و مهمات به مقامات اشغالگر را متوقف کنند.»

بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عربی و اسلامی هم‌چنین تاکید داشته که با توصیف جنگ تلافی‌جویانه علیه غزه و دفاع از خود یا توجیه آن تحت هر بهانه‌ای مخالفت دارد.

شرکت‌کنندگان در نشست سران کشورهای عربی-اسلامی در بیانیه پایانی نشست خود تاکید کردند:

جابجایی حدود یک و نیم میلیون فلسطینی از شمال نوار غزه به جنوب آن را که طبق کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ و ضمیمه آن در سال ۱۹۷۷ نوعی جنایت جنگی محسوب می‌شود محکوم می‌کنیم و از طرف‌های توافق ژنو می‌خواهیم که در محکومیت آن تصمیم و تدابیر جمعی اتخاذ کنند و همچنین از همه نهادهای مربوط به سازمان ملل می‌خواهیم که با تلاش مقامات رژیم اشغالگر برای تداوم این وضعیت اسف بار ضد انسانی مقابله کنند و بر لزوم بازگشت فوری آوارگان فلسطینی به خانه‌ها و مناطق‌شان تأکید کنند.

سران کشورهای اسلامی در ادامه بیانیه پایانی خود بر رد کامل و مطلق و پاسخ جمعی خود به هرگونه تلاش برای جابجایی اجباری فردی یا جمعی، آوارگی اجباری و یا تبعید و کوچ اجباری مردم فلسطین چه در داخل نوار غزه یا کرانه باختری رود اردن از جمله بیت المقدس، یا خارج از قلمرو آن به هر مقصد دیگری تأکید و اعلام کردند که این یک خط قرمز و جنایت جنگی است.

سران کشورهای عربی و اسلامی هم‌چنین از شورای امنیت خواستند که تصمیمی قاطع و الزام‌آور برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین اتخاذ کند و رژیم اشغالگر را که قوانین بین‌المللی، قوانین بشردوستانه و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند مهار کند:

«بنابراین سرباز زدن از اجرای این تصمیم قاطع، نوعی همدستی با اسرائیل است که به آن اجازه می‌دهد تا به تجاوزات وحشیانه خود و کشتار مردم بی گناه، کودکان، سالمندان و زنان فلسطین ادامه دهد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان