مایکروسافت از حمله سایبری ایران به کارزار انتخاباتی آمریکا خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 9:55

مایکروسافت از حمله سایبری ایران به کارزار انتخاباتی آمریکا خبر داد

شماره: 8630
Aa Aa

مایکروسافت اطلاع داده که یک هکر دولتی به روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و دست‌کم یکی از کارزارهای ریاست جمهوری حمله می‌کند.

معاون امنیتی و اعتماد مشتریان مایکروسافت خبر داد؛
مایکروسافت از حمله سایبری ایران به کارزار انتخاباتی آمریکا خبر داد

مایکروسافت گفته تلاش برای حمله سایبری به یکی از کارزارهای ریاست جمهوری آمریکا موفقیت آمیز نبوده و مقامات دولتی و روزنامه‌نگاران دیگری هم هدف حمله‌های سایبری تهران قرار گرفته‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، براساس ایمیلی که وال استریت ژورنال آن را بررسی کرده، کمیته ملی دموکرات‌ها هشدار هایی در این زمینه ارسال کرده است.

این کیته در ایمیل خود نوشته است:

«امروز مایکروسافت به ما اطلاع داد که یک هکر دولتی به روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و دست‌کم یکی از کارزارهای ریاست جمهوری حمله می‌کند.»

این یادداشت می‌افزاید: «گروه هکر ایرانی که مایکروسافت از آن به عنوان فسفر نام می‌برد در ایجاد ایمیل‌های فیشینگ ماهر بوده و با استفاده از پروفایل‌های جعلی لینکداین قربانیان را تشویف به کلیک روی لینک‌های مخرب می‌کند.»

مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشته طی یک دوره ۳۰ روزه بین ماه اوت و سپتامبر، بیش از ۲۷۰۰ مورد تلاش هکرهای ایرانی را برای شناسایی حساب‌های ایمیل متعلق به مشتریان خاص خود مشاهده کرده و به ۲۴۱ مورد از آن حساب‌ها حمله شده است.

مایکروسافت گفته از این تعداد، چهار حساب با موفقیت هک شد اما هیچ‌کدام با کمپین‌های ریاست جمهوری، مقامات فعلی یا سابق ایالات متحده مرتبط نبودند.

تام برت، معاون امنیتی و اعتماد مشتریان مایکروسافت در پست وبلاگی گفته: «مهم این است که همه ما – دولت و بخش خصوصی – نسبت به حملات سایبری و تلاش برای مختل کردن فرآیندهای دموکراتیک هشیار باشیم.»

مایکروسافت در پست وبلاگ خود اعلام کرده که این حملات از نظر فنی پیچیده نبوده‌اند اما نشان می‌دهد که هکرها «بسیار با انگیزه‌اند و مایلند در وقت و منابع قابل توجه برای انجام تحقیقات و سایر روش‌های جمع آوری اطلاعات برای هدف قرار دادن قربانیان خود سرمایه‌گذاری کنند.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان