محافظ مریم رجوی محاکمه شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 15:20

محافظ مریم رجوی محاکمه شد

شماره: 24247
Aa Aa

ژیلا دیهیم که یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور شهید اسداله لاجوردی در حال حاضر از اعضای کادر مرکزی گروهک تروریستی منافقین است. نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۵۰۷/۶-A است.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سران مجاهدین خلق؛
محافظ مریم رجوی محاکمه شد

ژیلا دیهیم متهم ردیف بیست‌وسوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق که صورت علنی برگزار گردید محاکمه شد.

 به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، نام‌برده یکی از هواداران منافقین در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بوده که پس از عضویت در این گروهک ۲ بار ازدواج تشکیلاتی می‌کند. همسر اول وی رضا خاکسار و همسر دوم او محمد طریقت است. وی پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌هایی از قبیل حضور در خانه‌های تیمی و مخفی‌کردن و جابه‌جایی تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته و در همین راستا در برهه‌ پس از سال ۱۳۶۰ با ضربه به خانه‌های تیمی دستگیر و روانه‌زندان می‌شود. نام‌برده پس از مدتی با اخذ تعهد از زندان آزاد شده اما به تعهد خود عمل نکرده و از کشور متواری و به مقر گروهک تروریستی منافقین در کشور عراق ملحق می‌شود.  در ادامه و قبل از انقلاب ایدئولوژیک او در قرارگاه اشرف با محمد طریقت، ازدواج تشکیلاتی می‌‌کند.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:
مسئول تیم نظامی و معاون مقر سردار کوت 

محافظ مریم رجوی در سفر‌های اروپایی

عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت 

مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۸

مسئول نشست‌های موسوم به عملیات جاری

مسئول خرید اقلام مورد نیاز برای مقر منافقین در کشور آلبانی

ژیلا دیهیم یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور شهید اسداله لاجوردی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود. در آن اقدام تروریستی اصغر رئیس اسماعیلی و زین‌العابدین مسعودی به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسیده و اصغر دهقان فاضلی نیز مجروح می‌شود. وی در حال حاضر از اعضای کادر مرکزی گروهک تروریستی منافقین است.  نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۵۰۷/۶-A است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان