محکومیت ندا ناجی کاهش یافت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:08

محکومیت ندا ناجی کاهش یافت

شماره: 9287
Aa Aa

سخنگوی قوه قضاییه گفته دادگاه تجدید نظر ناجی برگزار و محکومیت دادگاه بدوی که درباره او صادر شده بود را به یک دوم تقلیل داده است.

به ادعای ضرب و شتم بهاره هدایت رسیدگی می شود؛
محکومیت ندا ناجی کاهش یافت

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در بیستمین نشست خبری خود و در پاسخ به این سوال که " در روزهای اخیر منتهی به انتخابات شاهد بازداشت چند تن از فعالان سیاسی بودیم بخصوص درباره خانم بهاره هدایت که به حراست دانشگاه دعوت شده بود و توسط حراست دانشگاه بازداشت شده است و در بیان انتقاد در خصوص زندان اوین به گفته اطرافیانشان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و همین امر باعث شده که اعتصاب غذا کند و اینکه این بازداشتی‌ها به انتخابات مربوط است و آخرین وضعیت پرونده خانم هدایت" گفت:

هیچ ارتباطی بین این اقدامات و انتخابات وجود ندارد و بازداشت هم در حراست دانشگاه انجام نشده است. اینکه برخی از موضوعات با یکدیگر تقارن پیدا کرده، بحث دیگری است. بازداشت در خارج از دانشگاه انجام شده و اگر ادعایی در ارتباط با ضرب و شتم وجود داشته باشد حتما برابر ضوابط و مقررات قانونی به این موضوع هم رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، وی افزود:

او اتهامات غیرمرتبط با انتخابات داشته که تحت تعقیب بوده و بازداشت شده است.

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده ندا ناجی را پرسید که اسماعیلی گفت:

برای او نیز حکم قطعی صادر شده است اما همین مقدار را اشاره می‌کنم که دادگاه تجدید نظر درباره وی برگزار شد و محکومیت دادگاه بدوی که درباره او صادر شده بود را به یک دوم تقلیل داد.

وی تصریح کرد:

اگر گفته می‌شود که سیاست دستگاه قضا در بخش‌های مختلف ارفاقی است این نمونه‌‌ای است که مجازاتی که دادگاه بدوی تعیین کرده بود در دادگاه تجدیدنظر به یک دوم تقلیل پیدا کرد و حکم قطعی و پرونده به اجرای احکام ارسال شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان