مذاکرات وین به بن بست نرسیده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 2:33

مذاکرات وین به بن بست نرسیده است

شماره: 13642
Aa Aa

او گفته امروز در راه تداوم جمهوریت برخی گلایه و انتقاد دارند که دامنه انتخابها محدود شده اما جامعه ما نشان داده که همیشه فرصت‌ هایی باور نکردنی خلق می کند.

ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری؛
مذاکرات وین به بن بست نرسیده است

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری خود گفت:

۱۵ خرداد قیام مردمی بی‌سلاح علیه یک رژیم تا دندان مسلح است و در امتداد آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رویدادی تاریخی با تکیه بر عدم خشونت و با محوریت مردم بود. انقلاب با پشتوانه گفتمانی ۱۵ خرداد به پیروزی رسید و تداوم حرکت عظیم مردم باعث شد تا انقلاب پیروز شود. آن «حضور صلح‌آمیز مردم» در ادامه روندش با تدبیر امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرعت به «حضور در پای صندوق» تبدیل شد. صندوق‌های رای دستاورد بزرگی است که در کوران دو انقلاب مشروطه و اسلامی به دست آمد و میراث انقلاب و امام و دستاورد مشروطه است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

جمهوریت دستاورد بزرگی بود که در مقاطع مختلف آن را حفظ کردیم و صندوق‌های رای میراث گرانبها از تاریخ فداکارانه ملت ایران هستند که برای حفظ آن جان‌های زیادی فدا شده‌اند. نبود صندوق رای و فقدان دموکراسی در نظام شاهنشاهی موجب «ترس دائمی حاکمان از مردم» و « بی اعتمادی قهرآفرین مردم به حاکمان» شده بود. امام راحل و میراث ارزشمند او که از دل انقلاب و از رفراندوم فروردین 58 بیرون آمد به ما آموخت که صندوق رای نه ترس دارد و نه قهر می پذیرد. صندوق رای چیزی جز میانجی و داور میان حکومت و شهروندان نیست و خوشبختانه با دفاع و حمایت رهبر معظم انقلاب از صندوق ها و حضور مردم پای صندوق های رای  این مساله مورد توجه مستمر ایشان قرار دارد. امروز در راه تداوم جمهوریت برخی گلایه و انتقاد دارند که دامنه انتخابها محدود شده است. امروز شاید همه آحاد جامعه آنچه را که انتظار داشتند در میان نامزدهای نهایی نمی بینند اما جامعه ما نشان داده که همیشه فرصت‌ هایی باور نکردنی خلق می کند. جمهوریت همان نیرویی جادویی و الهی است که پیش از این توانسته بود مرجع تقلیدی تنها و بدون پشتوانه‌های مادی در جماران را به منبع قدرتی حیرت آور و الهام بخش برای میلیون ها نفر در سراسر جهان تبدیل کند. بدون تردید، امام راحل صاحب کراماتی متعالی بود اما آنچه به او قدرت داد با یاری خداوند تا چنین تاثیر شگفت آوری برجای بگذارد، پشتیبانی جمهور و اکثریت مردمی بود که اراده و آرمان های بزرگ خود را در قامت این مرد تجلی دادند.

ربیعی گفت:

نیروی جمهوریت از درون اکثریت می‌جوشد و می‌تواند به نیروی سترگی در پیشرفت کشور تبدیل شود، تاکنون بهای انقلاب و تداوم آن به تعبیر رهبری در سایه اعتمادهایی بود که در میان صندوق‌های رای جوشیده است و مردم حتما می‌توانند با مشارکت خود در میان نامزدهای موجود نزدیکترین فرد به آرمان های خود را انتخاب کنند. صندوق را پاس بدایم که تداوم بخش نیازها و تغییرات نسلی است نیازمند رشد توسعه ثبات و امنیت ملی ما است و توصیه به همگان مشارکت در صندق های رای و انتخاب فردی است که به دیدگاه‌ها، نگرش‌ها و آرمان‌های خود را نزدیکتر می‌بینند.

او در خصوص مذاکرات احیای برجام در وین نیز گفت:

مذاکرات وین به بن بست نرسیده است. این مذاکرات ادامه دارد و باید در سه مورد مهم بررسی‌های بیشتری انجام شود. نباید اجازه بدهیم که مذاکرات فرسایشی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان