مردم ایران از نداری و تبعیض رنج می‌برند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 21:12

مردم ایران از نداری و تبعیض رنج می‌برند

شماره: 12581
Aa Aa

جهانگیری گفته رسانه‌های معاند و سیستم براندازی می‌خواهند مردم را به نقطه‌ای برسانند که باور کنند حکومت قادر به رسیدگی به مشکلات آنان نیست.

ایران باید سیاست‌های خارجی و داخلی خود را اصلاح کند؛
مردم ایران از نداری و تبعیض رنج می‌برند

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران در دیدار با نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان گفت:

هرکس به آینده کشور علاقه‌مند است و خود را مدیون خون شهدا می‌داند باید تلاش کند از طریق گفتگو راهی برای حل مسائل کشور پیدا کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او گفت:

متأسفانه فرد دیوانه‌ای در آمریکا بر سر‌ کار آمد و با وجود پایبندی ایران به همه تعهدات برجام بدون هیچ دلیل و منطق از برجام خارج شد و ایران را وارد جنگی نرم کرد که در این جنگ بنیان‌های اقتصاد و زندگی مردم کشور را هدف گرفته بود. نمی‌توانستیم شرایط را برای مردم بازگو کنیم و بگوییم که با نفت، اقتصاد و نیازهای اصلی کشور چه کرده‌اند و با مسدود کردن دارایی‌ها و منابع مالی ایران در کشورهای دیگر حتی در مسیر تهاتر کالا با نفت نیز اخلال می‌کردند.

جهانگیری گفت:

علی‌رغم این سرمایه‌گذاری‌ها در کشور شاهد نارضایتی، نگرانی و گلایه‌های انباشته در مردم هستیم که ریشه این نارضایتی‌ها، احساس تبعیض و نابرابری اجتماعی و اقتصادی است. مردم بیش از نداری، از تبعیض رنج می‌برند. مردم احساس می‌کنند در تقسیم مسئولیت‌ها به‌جای شایستگی، روابط و تبعیض حاکم است. باور جامعه این است که با عده‌ای با بغض و کینه و با عده‌ای دیگر با مدارا برخورد می‌شود. احساس مردم درباره فساد این است که عده‌ای در کشور در حال غارت و کسب ثروت و عده‌ای به نان شب محتاج هستند. این مهم است که جامعه بپذیرد آیا قادر هستیم مشکلات را حل‌وفصل کنیم؟ آیا مردم این اعتماد را به حاکمیت دارند که تصور کنند حاکمیت کارآمد است و می‌تواند مشکلات را برطرف سازد؟ این موضوع وجه مشترک همه رسانه‌های معاند و سیستم براندازی کشور است که می‌خواهد مردم را به نقطه‌ای برساند که باور جامعه این باشد که حکومت و دولت قادر نیست به مشکلات مردم رسیدگی کند و در این میان برخی افراد در داخل نیز به‌دلیل مخالفت‌ها و اختلافات جناحی در تلاش برای القای ناکارآمدی دولت هستند.

معاون اول رئیس جمهور گفته است:

"ما نیازمند هستیم که سیاست‌های خارجی و داخلی خود را اصلاح کنیم"

وی اظهار کرد:

در شرایط کرونا چند گروه مظلوم واقع شدند و فشارهای مضاعفی بر آنها وارد شد که یکی از این گروه‌ها هنرمندان بودند. گروه دیگر اهالی رسانه و مطبوعات هستند که به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند که لازم است برای کمک به این گروه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان