مردم ایران در سال 2020 دو نمره 20 کسب کردند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 8:53

مردم ایران در سال 2020 دو نمره 20 کسب کردند

شماره: 12265
Aa Aa

حسن روحانی می گوید نظرات روسای سه قوه ایران نسبت به شیوه‌ها و قدم‌هایی که باید با یکدیگر برداشته شود بسیار نزدیک و مشابه است.

رییس جمهور ایران در نشست خبری سران قوا؛
مردم ایران در سال 2020 دو نمره 20 کسب کردند

حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نشست خبری سران قوا گفت:

در این روزهای پایانی سال 2020 به مردم عزیز ایران می‌گویم دوتا 20 را کسب کردند و البته دولت نتوانسته نمره 20 بدست بیاورد اما ملت ما دوتا 20 کسب کرده است. ملت ما هم در مقاومت و ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضدبشری آمریکا و هم در برابر ویروس کرونا با اجرای پروتکل‌ها موفقیت‌های بزرگی کسب کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود: 

پیرامون سخنان مقام معظم رهبری برای بی اثر کردن و شکستن تحریم ها گفتگوی بسیار خوبی داشتیم و همه ما نسبت به این اصل اتفاق نظر داریم. نظرات ما نسبت به شیوه‌ها و قدم‌هایی که باید با یکدیگر برداریم، بسیار نزدیک و مشابه است.

روحانی موضوع لایحه بودجه 1400 را محور دوم گفتگو‌های سران قوا عنوان کرد و گفت:

این لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و نمایندگان در حال بررسی هستند. درباره این که مجلس و دولت در چه مواردی می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و همچنین راجع به اصلاحات احتمالی گفتگو کردیم. در خصوص کلیات بحث با یکدیگر اتفاق نظر داشتیم. در خصوص شیوه و موارد نیز بنا شد تیم اقتصادی دولت با نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق بحث و بررسی کنند.

روحانی ادامه داد: نکته سومی که در پایان جلسه درباره آن بحث شد واکسن بود. یک دوقطبی و یک بحث‌هایی در جامعه ما به وجود آمده که این بحث‌ها نه سازنده و نه درست و نه مفید است. ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم. یکی واکسن داخلی هست که دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در مسیر تهیه آن هستند. کمک‌های لازم به آنها انجام می‌گیرد و امیدواریم این‌ها موفقیت کامل را بدست بیاورند.

وی مسیر دوم را ساخت واکسن با یک کشور دیگر عنوان کرد و گفت:

ما همکاری‌هایی را با هم شروع کردیم و در نهایت این واکسن ساخت دو کشور خواهد بود. مسیر سوم خرید واکسن از خارج است؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است که ما اقدامات لازم را انجام دادیم، این مسیر انجام می‌گیرد و در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم در حال مذاکره هستیم که مقداری واکسن از آنها خریداری کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد گفت:

در واکسن داخلی زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌ رسیده و همه مراحل آن طی شود.

روحانی تصریح کرد:

مردم مطمئن باشند سلامت مردم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین موضوع مورد توجه دولت و همه مسئولین خواهد بود. در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، سلامت مردم، موضوع اول، شکستن تحریم، موضوع دوم و معیشت مردم، موضوع سوم است. هر سه موضوع را پیگیری می کنیم و با دو قوه دیگر هم همکاری و هماهنگی کامل خواهیم داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان