مردم خدا را در نظر نگرفتند؛ مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:10

مردم خدا را در نظر نگرفتند؛ مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی شدند

شماره: 15655
Aa Aa

او گفته اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند مانند آیت الله رئیسی تلاش کند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران؛
مردم خدا را در نظر نگرفتند؛ مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی شدند

کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه پایتخت گفت:

اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها بال تقوا و ایمان را می‌داشتند و خودمحافظتی در برابر نفس اماره ایجاد می‌کردند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

ما خدا را شکر می‌کنیم که به ما مهلت داد در نماز جمعه شرکت کنیم و قدر اجتماعات نورانی را بدانیم.

وی با اشاره به آیه «اِهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِیمَ» یادآورشد:

علم شریعت بر آحاد مردم واجب عینی است در حالی که خدمت به جامعه واجب کفایی است.

او بیان کرد:

اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس جمهور عزیز ما آیت‌الله رئیسی عشق به خدا، مکتب، امامان و ولی امر و ولی فقیه است و ما احساس می‌کنیم ایشان در صدد اجرای منویات نایب امام زمانشان بودند. دومین نکته نیز شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد ایشان است و در این مدت دیدیم که ایشان ابزار لازم عدالت‌خواهی را فراهم کردند و سنگرنشینان دستگاه قضا را به قوه مجریه منتقل کردند تا مبارزه با فساد عملی شود و این حرکت موجب امید مردم است. نکته سوم دولت سیزدهم جوان‌گرایی و چهارمین ویژگی تلاش، کار متراکم و خستگی‌ناپذیری است. اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند این گونه تلاش کند. گاهی از بعضی‌ها می‌شنویم که خانواده ایشان هم ایشان را نمی‌بینند و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز در سفر هستند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

وی با بیان اینکه پنجمین ویژگی دولت سیزدهم تعامل با خبرگان است گفت:

یکی از برنامه‌های سفرهای ایشان دیدار با نخبگان است و همیشه نخبگان را در دستور کار قرار دادند. ششمین ویژگی آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان انسجام بین قوای سه‌گانه است و از اول انقلاب چنین وحدت، هم افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و امروز سه قوه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و برای حل مشکلات به میدان آمدند و این گونه نیست که در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار بایستند و بگویند من اطلاع نداشتم. هفتمین ویژگی دولت سیزدهم تأمین حقوق کارکنان دولت است. با وضعیتی که از پیش، پیش آمده پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و آیت‌الله رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که این امداد الهی است. در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از ایشان گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد؟ علت‌اش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم.

وی ادامه داد:‌ در این صد روز دولت سیزدهم تازه‌نفس با حضور به موقع در بحران بنزین، اعتماد عمومی را بالا برد و مردم وقتی می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند و اکنون نیز در حل مشکل تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم. امروزه پول ملی ما ارزش‌اش را از دست داده است. شما هر چقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق می‌افتد مشکل مردم حل نمی‌شود بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آن‌ها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.

صدیقی با بیان اینکه سومین مسئله عدالت‌ورزی و مهار فاصله طبقاتی است گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین می‌رود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مسئله دیگر نیز رفع تحریم است اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی حاصل می‌شود. این‌ها مختصر نکاتی بود که درباره صد روز اول این دولت به نظرم رسید.

شایان ذکر است ابراهیم رییسی، رئیس جمهور ایران نیز در نماز جمعه این هفته تهران حضور داشت.

 
G
M
T
Y
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
 
 
Options : History : Feedback : Donate Close
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان