مردم چین قانع هستند و به یک یا دو وعده غذا اکتفا می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 19:56

مردم چین قانع هستند و به یک یا دو وعده غذا اکتفا می‌کنند

شماره: 22607
Aa Aa

مردم انتظار تورم بالاتر را دارند و این امر یکی از عوامل افزایش تورم است| جوجه را آخر پائیز می‌شمارند؛ اگر رئیسی موفق نیست بخاطر عدم همکاری دولت است.

مصباحی مقدم از چهره های اصولگرای جمهوری اسلامی؛
مردم چین قانع هستند و به یک یا دو وعده غذا اکتفا می‌کنند

غلامرضا مصباحی مقدم از چهره های اصولگرای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:

اگر دولت رئیسی در جاهایی موفق نیست بخاطر همکاری نکردن بدنه دولت است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از جماران، وی گفت:

اتفاقاتی در بدنه دستگاه‌های دولتی روی می‌دهد که بسیار دور از انتظار و تدابیر رئیس‌جمهور و هیئت دولت است. نوع باندبازی در برخی ادارات ما شکل گرفته است. اگر فلانی که می‌آید جزو باند من است به او کار می‌دهم و اگر جزو باند من نیست به او میدان برای کار نمی‌دهم. اجازه نمی‌دهند طرف کار کند. مانع ایجاد می‌کنند و با ایجاد موانع، کاری می‌کنند که طرف عرصه را رها کند و برود. افرادی که در این مجموعه، اداره و دستگاه وجود دارند با هم هماهنگ هستند و مانع از اجرایی شدن کارهای دولت و تدابیر دولت می‌شوند.‌ نشانه‌های روشنی وجود دارد از اینکه بدنه یا لخت است و تحرک ندارد و برخی جاها لخت نیست و می‌تواند کار کند اما نمی‌کند یا همراهی ندارد.

او پیشنهاد داد مهندسی ارزش باید در سیستم اداری کشور اتفاق افتد.

وی گفت:

چین 4 دهه رشد بالای ده درصد را تجربه کرده و توانسته از یک کشور به شدت فقیر با جمعیت انبوه خارج شود و به کشوری تبدیل شود که جایگاه دوم اقتصاد دنیا را دارد. چین ظرفیت‌های ما را ندارد. موقعیت جغرافیایی چین موقعیت ما نیست. چین به اندازه موقعیت و شرایط ما نیست. موقعیت انرژی که ما داریم چین ندارد البته موقعیت جمعیتی که چین دارد را ما نداریم. آن جمعیت قانع است، جمعیتی که به دوعده یا یک وعده غذا در شبانه روز اکتفا می‌کند. این فرهنگ کاملاً متفاوتی است.

او ادامه داد:

مردم انتظار تورم بالاتر را دارند و خود این امر عامل افزایش تورم می‌شود علاوه بر این شرایط سیاسی و مسائل سیاسی تاثیرگذار است. روابط با غرب و برجام و توافقات و تحریم‌ها و غیره تاثیرگذار است. آزادسازی زندانیان آمریکایی یا دوتابعیتی می‌تواند تاثیرگذار باشد. اینها مسائل سیاسی و خارجی و تاثیر روانی بر روی جامعه گذاشته است. این تاثیر روانی منشا اصلی وضعیت فعلی تورم ماست. دولت باید چند کار انجام دهد. یکی از کارها این است که باید اعتماد عمومی را برانگیزد. پیشنهاد کردم کالابرگ بدهند و مردم احساس کنند ضروریات زندگی خود را می‌توانند با قیمت ثابتی خریداری کنند و به این وسیله آرامش بر جامعه حاکم شود.

وی گفت:

جوجه را آخر پائیز می‌شمارند. آقای رئیسی در راستای برنامه‌های پیشنهادی خود عمل کرده است منتهی برخی محقق شده و برخی محقق نشده است. انتظار داریم تا دو سال پایانی مسئولیت ایشان جامعه عمل بر این وعده پوشانده شود. ممکن است 100 نشود ولی درصد قابل توجهی اتفاق خواهد افتاد. الان هنر کردند و جلوی رشد آن را گرفتند. همین دست مریزاد دارد. اینکه تورم را کاهش دهیم خوب است ولی اینکه دلار را کاهش دهیم یک نوع ناپختگی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان