معلمانی که تربیت اسلامی ندارند می توانند جمع زیادی را گمراه کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:47

معلمانی که تربیت اسلامی ندارند می توانند جمع زیادی را گمراه کنند

شماره: 14142
Aa Aa

تغییرات کتب درسی باید کارشناسی شده باشد. بهتر است علاوه بر حفظ محتوای موجود محتوای جدید هم در قالب‌های گوناگون و به روز به کتاب اضافه شود.

طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان؛
معلمانی که تربیت اسلامی ندارند می توانند جمع زیادی را گمراه کنند

سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار معاون وزیر و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:

برخی از محتواهای سنگین و سخت کتاب‌های دینی تغییر کرده و جای خود را به محتوای مفید و کاربردی و قابل لمس برای دانش‌آموزان داده است که این نشان می‌دهد کارشناسان آموزش و پرورش نسبت به انتخاب مسیر صحیح ترویج و تبیین مطالب دینی در کتب درسی آگاه هستند.  
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

تغییرات کتب درسی باید بصورت کارشناسی شده باشد نه اینکه حتی محتوای مفید و مؤثر این کتاب‌ها حذف شود؛ بهتر است علاوه بر حفظ محتوای موجود محتوای جدید هم در قالب‌های گوناگون و به روز به کتاب اضافه شود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد:

کتاب‌های آموزش زبان عربی باید تغییر مناسبی داشته باشند چراکه هنوز مطالب برخی از این کتاب‌ها بسیار سنگین است. بصورت کلی باید گفت که بهتر است کتاب‌های درسی با محتوای مناسب به دانش آموزان ارائه شود بگونه‌ای که وقت فراگیر را بیهوده نگیرد و در ازای وقتی که از مخاطب می‌گیرد به او آموزش کاربردی ارائه شود.  
وی با تأکید بر ضرورت تربیت معلمان به عنوان محور آموزش و تربیت در آموزش و پرورش گفت:

معلم الگویی برای دانش‌آموزان است و در صورتی که این الگو تربیت اسلامی نداشته باشد می‌تواند جمع زیادی را گمراه کند و اگر معلم، انسان خودساخته‌ای باشد می‌تواند تربیت دهنده‌ی نسلی همطراز  انقلاب اسلامی باشد.  

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان