مقر موساد با موشک‌های بالستیک سپاه منهدم شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 22:43

مقر موساد با موشک‌های بالستیک سپاه منهدم شد

شماره: 24426
Aa Aa

سپاه می گوید این حملات در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی در کرمان و راسک و در سرزمین های اشغالی سوریه و اربیل انجام شده است.

سپاه پاسداران سه اطلاعیه جداگانه منتشر کرد؛
مقر موساد با موشک‌های بالستیک سپاه منهدم شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سه اطلاعیه‌ جداگانه از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، در متن اطلاعیه شماره 1 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است :
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه شب امشب با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.
جزئیات این عملیات متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی عملیات موشکی علیه مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک های تروریستی ضد ایرانی در بخش هایی از منطقه اطلاعیه شماره 2 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

▪️بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

" أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ"

 

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر به ویژه داعش در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می دهد گروهک های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.

سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.

" وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ"

 

222

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره 3 از هدف قراردادن و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق با موشکهای بالستیک در عملیات ساعاتی پیش خبر داد.
متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
" إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ"

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی- امت بزرگ اسلام
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه با شلیک موشک های بالستیک یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.
به ملت عزیزمان اطمینان می دهیم عملیات های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.
" وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ"

 

2225

 

 

انهدام مقر جاسوسی موساد با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک انجام شد

در متن چهارمین اطلاعیه منتشر شده سپاه پاسداران آمده است:

ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی به فضل الهی و با استمداد از ارواح طیبه شهدای گرانقدر و مظلوم جنایات اخیر تروریستی در میهن اسلامی به‌ویژه در کرمان دیار کریمان و زادگاه شهید قدس سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی ؛ با اشراف همه‌جانبه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بر مراکز جاسوسی دشمن و تحرکات و محل استقرار و اجتماع تروریست‌های جنایتکار، فرزندان مومن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه شب گذشته ( سه شنبه ) عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند.

طی این عملیات  اهداف مورد نظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت:

تعداد ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه

 تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق

 تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه

به ملت مقتدر و سربلند ایران اسلامی بار دیگر اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان میهن عزیزمان ادامه خواهد داشت .

" و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم"

اعلام اولیه تلفات حمله موشکی سپاه

در حمله موشکی به اربیل دو نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند. 
 
سیداد لشکری، خبرنگار روداو گفت که بیش از چهار موشک به خانه پیشرو دزه ای، تاجر در اربیل شلیک شده است. سه آمبولانس به همراه مجروحان به اربیل بازگشتند.
 سنگر عبدالرحمن خبرنگار روداو به مقامات ارشد اقلیم کردستان گفت که این موشک ها از کرمانشاه شلیک شده است. مقر آژی امین، رئیس سازمان دفاع و اطلاعات کردستان (KDI) در جاده بین اربیل و اسماقولی هدف موشک قرار گرفت.

هیچ یک از پرسنل یا تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفتند

وزارت خارجه ایالات متحده به حملات ایران به منطقه‌ای در نزدیکی شهر اربیل اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت:

«ما با حملات موشکی غیرمسئولانه ایران که ثبات عراق را به مخاطره می‌اندازد مخالفیم و از تلاش‌های دولت عراق و اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت:

ایالات متحده حملات موشکی سپاه به شمال عراق و شمال سوریه را بررسی کرده و اطمینان یافته است که هیچیک از پرسنل یا تأسیسات آمریکایی در این حملات هدف قرار نگرفته است. 
 
واتسون با بیان اینکه ایالات متحده با مقامات دولت عراق و اقلیم کردستان در تماس است افزود:

«آمریکا  از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.»

 نخست‌وزیر کردستان عراق حمله سپاه را محکوم کرد و از دولت مرکزی عراق خواست «موضع سختگیرانه‌ای در قبال نقض حاکمیت عراق و منطقه کردستان اتخاذ نماید».

مسرور بارزانی نخست‌وزیر کردستان عراق در بیانیه‌ای به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل واکنش نشان داد.

او این حمله را «وحشیانه» توصیف کرد و افزود: «

با جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به این حمله در ارتباط خواهد بود».

بغداد کاردار ایران را احضار کرد

در پی حمله موشکی ایران به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان وزارت خارجه عراق کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور را احضار و یادداشت اعتراضی به او داد.

تجاوز به حاکمیت ما بود؛ به شورای امنیت شکایت می‌کنیم

دولت عراق حمله موشکی ایران به اربیل در شمال عراق را محکوم کرد و آن را اقدامی «تجاوزکارانه و نقض حاکمیت آن» خواند.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده گفته است که دولت عراق در پاسخ به حملات ایران «همه گام‌های قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت سازمان ملل را انجام خواهد داد».

 عراق افزود که این حمله "تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم عراق و سوء استفاده از حسن همجواری و امنیت منطقه" بود.

 این بیانیه افزوده است که شورای وزیران کمیته‌ای به ریاست مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی این حادثه و جمع‌آوری اطلاعات مربوطه برای حمایت از موضع دولت در سطح بین المللی تشکیل داده است.

عراق سفیر خود را از تهران فراخواند

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است:

«نصیر عبدالمحسن برای رایزنی در زمینه حملات اخیر ایران به اربیل (پایتخت اقلیم کردستان) که در آن تعدادی کشته و زخمی شدند فراخوانده شد.»

مقر داعش را از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دادیم

حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت:

با دعای ملت شریف ایران دست انتقام الهی گریبان جنایتکاران را گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات ترکیبی در پاسخ به جنایات گروه‌های داعشی تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند توانستند از جنوبی‌ترین نقطه کشور یعنی از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری یکی از مقر‌های مهم گروهک‌های تکفیری را در منطقه تحت اشغال آن‌ها در ادلب سوریه مورد اصابت قرار بدهند و به صورت همزمان توانستند گروه دیگری را در منطقه شرق فرات که مرکز داعش است مورد اصابت قرار داده و تعدادی از داعشی‌ها را به درک واصل کردند.

وی افزود:

همچنین به‌صورت همزمان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در سوریه موفق شدیم با ۱۱ فروند موشک بالستیک مقر آن‌ها را منهدم کنیم.

عراق رسماً از ایران به شورای امنیت شکایت کرد​

رسانه رودا خبرگزاری رسمی اقلیم کردستان اعلام کرد عراق پس از حمله دوشنبه شب به اربیل رسماً از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که سفیر خود را از تهران برای مشورت فراخوانده است.

همچنین وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده گفته بود که دولت عراق در پاسخ به حملات ایران «همه گام‌های قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت سازمان ملل را انجام خواهد داد».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان