منابع مالی آزادشده ایران زیر کلید بانک مرکزی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 21:04

منابع مالی آزادشده ایران زیر کلید بانک مرکزی است

شماره: 23527
Aa Aa

این منابع حتی با برجام نیز آزاد نمی‌شد| جمهوری اسلامی با اجرای سند برنامه ۱۰ ساله فضایی در منطقه سرآمد توسعه فناوری فضایی خواهد شد.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران؛
منابع مالی آزادشده ایران زیر کلید بانک مرکزی است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود گفت:

جمهوری اسلامی ایران با اجرای سند برنامه ۱۰ ساله فضایی در منطقه سرآمد توسعه فناوری فضایی بومی خواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت که در این زمینه پایگاه فضایی چابهار که هم‌اکنون با مدیریت سازمان فضایی ایران در حال ساخت است به پایگاهی برای انجام پرتاب‌های بین‌المللی تبدیل می‌شود. در حوزه‌های مختلف دیگر از جمله طراحی و ساخت انواع ماهواره‌های مخابراتی، سنجشی و راداری نیز برنامه‌های مفصلی در این برنامه دیده شده که نشئت گرفته از توانمندی‌های کشور در حوزه دانش فضایی و زیرساخت‌های موجود در کشور است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره منابع مالی آزادشده ایران در کره جنوبی اظهار داشت:

ما معتقدیم این موضوع می‌توانست یکسال پیش به نتیجه برسد ولی با اشتباه محاسباتی آمریکایی‌ها و آشوب‌آفرینی‌های پاییز گذشته یک سال به تاخیر افتاد. ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دوبانک قطری واریز شده و این مبلغ اکنون زیر کلید بانک مرکزی است. این منابع حتی با برجام نیز آزاد نمی‌شد و مکاتبات و مصاحبه‌های روسای وقت بانک مرکزی به این امر استناد می‌دهد.

او گفت:

تحریم رسانه‌های ایرانی یک دست و پا زدن‌های تکراری غرب برای سرکوب شفافیت و حقیقت است. به وضوح مشخص است که آمریکایی‌ها چقدر واهمه دارند حقیقت دیده شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان