مگر می‌توانید با فتنه بر ایران سلطه پیدا کنید؟ | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 11:21

مگر می‌توانید با فتنه بر ایران سلطه پیدا کنید؟

شماره: 19654
Aa Aa

او گفته دشمن ۴۳سال است که تصورمی‌کند ایران هم مثل کشورهای دیگر است. ایران سرزمین دلیران است. ای مگس این عرصه نه جولانگه توست.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌‌جمهور ایران؛
مگر می‌توانید با فتنه بر ایران سلطه پیدا کنید؟

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌‌جمهور ایران در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران اظهار کرد:

روحیه ایثار، گذشت و فداکاری روحیه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

ما از شهیدان آتش‌نشان، شهدای دفاع مقدس و همه افرادی که جان عزیزشان را برای امنیت کشور، آسایش مردم و خدمت رسانی به مردم فدا کردند تقدیر و تجلیل می‌کنیم. این افراد حاضر هستند تا خود را در معرض آسیب قرار بدهند تا دیگران آسیب نبینند و خود را در معرض خطر قرار بدهند تا خطر متوجه دیگران نشود، این یک اقدام فداکارانه است.

او افزود:

آموزش عمومی ضرورت دارد که ما دچار حادثه نشویم تا آتش‌نشان ها بخواهند آتشی را خاموش کنند، آتشی شعله‌ور نشود و حادثه‌ای ایجاد نگردد لذا، نقش رسانه ملی، نقش بسیار مهمی است تا آتش نشان‌ها بتوانند در این باره از مدرسه تا دانشگاه و همه مراکز آموزش بدهند. ما خواهان مدرسه، دانشگاه، اداره، سازمان و خانه ایمن هستیم و می خواهیم همه ساختمان ها در کشور ایمن باشند. راه این است که به شدت در ساخت و سازها مراقبت شود. سازمان نظام مهندسی وظیفه خود را انجام داده و شهرداری ها و مهندسان ناظر کار نظارت خود را به طور دقیق انجام بدهند. در این راستا باید نسبت به ساختمان‌های غیر ایمن حتما اخطار داده و تذکر بدهید. باید برای ساختمان‌های غیر ایمن ضرب الاجل تعیین کنید چون جان انسان‌ها عزیز است و نباید به خطر بیفتد. حادثه‌ای مانند متروپل نباید تکرار شود و نباید اجازه بدهیم این تجربه مجدداً تکرار شود لذا آتش نشانی ضرب الاجل تعیین کرده و این ضرب الاجل درباره ساختمان‌های غیر ایمن در سراسر کشور را پیگیری کند. مردم، دانش آموز، دانشجو، اداری و سازمانی نباید در ساختمانی که استحکام لازم را ندارد در معرض آسیب باشد. باید پس از اخطار نیز اخطارهای قانونی را پیگیری کنید که در هیچ جا شاهد ساختمان‌های غیر ایمن نباشیم. نباید شاهد حوادثی مثل پلاسکو و آنچه در آبادان رخ داد باشیم.

او افزود:

سازمان نظام مهندسی، مهندسین ناظر و سازمان آتش نشانی در این رابطه نقش دارد تا اجازه ندهد ساختمان‌هایی که ایمن نیست، احداث شود و به علت نداشتن ایمنی لازم جان مردم را به خطر بیندازند.

رئیسی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی باید به صورت دانش‌بنیان با حوادث مقابله کند، گفت:

کار دانش بنیان بسیار اهمیت دارد چرا که امروز در احداث ساختمان‌ها کار علم‌پایه و فناوری‌پایه بسیار مهم است. از علم و دانش و ارتباط با دانشگاه بهره بگیرید تا یک کار کاملاً فناوری‌پایه را در آتش نشانی بنیادگذاری کنید.

او افزود:

خون مطهر شهید سلیمانی و شهدای عالی قدر انقلاب اسلامی ابتلای همه مسئولان و دست اندرکاران کشور است. در این ابتلا نمره آوردن بسیار مهم است، شهیدان و خانواده معظم آنها نمره آوردند. امروز دست اندرکاران در هر کجای کشور باید در این ابتلا نمره بیاورند، نمره آنها در محضر مقدس پروردگار متعال و در حضور ملت بزرگوار ایران عزیزمان بسیار مهم است. کشور با حضور شما ایثارگران، خانواده شهدا و مردم عزیزمان گام های بلندی برداشته است و آنچه امروز دوستان انقلاب را امیدوار می‌کند همین حضور، ایثار و گذشت است. آنچه دشمن را ناامید می‌کند همین روحیه فداکاری، ایثار و گذشت است که در خانواده شهدا و عزیزان رزمنده و ملت بزرگ ایران وجود دارد. دشمن با تصور اشتباه در طول ۴۳ سال اخیر هر روز دچار این خطا، اشتباه و غلط در محاسبات خود است. دشمن فکر می‌کند کشور ایران مانند کشورهای دیگر است و مردم ایران مانند مردم کشورهای دیگر. ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری. اینجا ایران است، اینجا سرزمین دلیران است و مردم آن نیز مردم مقتدری هستند. مگر می توان با حیله‌ها، نقشه‌ها و فتنه‌ها بر مردم ایران و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران سلطه پیدا کنید؟ مگر مردم ایران، جوانان، زنان، مردان، دختران و پسران این کشور به شما اجازه خواهند داد؟ این برای چندمین بار است که مردم عزیزمان دشمن را ناکام می‌گذارند، دشمن هم بداند همواره در مقابل ملت ایران ناکام خواهد ماند. دشمن باید اشتباه محاسباتی خود را درباره ایران عوض کند و بداند امروز ایران، ایران مقتدر و قوی است و با این قدرت در مقابل دشمنان خواهد ایستاد.

منبع| پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان