می کوشیم حال مردم را بهتر کنیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 18:47

می کوشیم حال مردم را بهتر کنیم

شماره: 20739
Aa Aa

چهار محور تأمین مواد خوراکی، تأمین سلامت، ساماندهی بازار خودرو و مسکن از مسائل اساسی مورد توجه دولت است| دولتمردان و استانداران به‌طور مستمر از ادارات زیرمجموعه بازدید کنند.

ابراهیم رئیسی در نشست اعضای هیئت دولت و استانداران؛
می کوشیم حال مردم را بهتر کنیم

سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و استانداران گفت:

استانداران به بخش خصوصی و تعاونی در راستای افزایش سرمایه‌گذاری به عنوان پیشران رشد اقتصادی میدان دهند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:

در کنار تعقل و تدبر برای پیشبرد امور از بهره گرفتن از نظرات کارشناسان حتی کسانی که ممکن است با این دولت زاویه داشته باشند غافل نشوید.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی از کارگزاران دولت خواست که با پیگیری دقیق و کامل امور مربوط به حوزه کاری خود پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند پیشگیری‌ و برخورد مناسب، به موقع و زمان‌شناسانه داشته باشند.

رئیسی بر لزوم برخورداری از سلامت نفس و عمل برای مسئولان و مدیران دولت، کارگزاران دولتی و به‌ویژه استانداران تاکید کرد و آنان را مرزبانان معیشت، سلامت، کسب و کار و زندگی مردم دانست:

مسئولان برای انجام این مرزبانی باید آن دسته از مدیران و افرادی که دغدغه مردم را نداشته و روحیه تحولی ندارند از مسیر تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم کنار بگذارند تا راه برای کار و تلاش نیروهای انقلابی و تحول‌خواه باز شود.

او اظهار داشت:

یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه ارتقای بهره‌وری در استان‌ها موضوع تفویض اختیارات به استانداران است که باید چارچوب آن و مصادیق اختیاراتی که می‌شود به استانداران واگذار کرد هر چه سریع‌تر مشخص و نهایی شود.

وی همچنین اعلام کرد که وزرا و استانداران برای انجام وظایف از جمله انتخاب مسئولان و مدیران می‌توانند از همه معتمدین مشورت بگیرند اما در نهایت مسئولیت شرعی و قانونی انتخاب و انتصاب مسئولان اجرایی بر عهده خود آنهاست.

او از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه وزرا و استانداران خواست با حسن استفاده از این تفویض اختیار منابع مالی لازم برای پیشبرد امور ضروری مثل تکمیل طرح‌های نیمه تمام را تامین کنند.

رئیسی چهار محور تأمین مواد خوراکی، تأمین سلامت، ساماندهی بازار خودرو و مسکن را از مسائل اساسی مورد توجه دولت عنوان کرد:

دولت سیزدهم تلاش می‌کند با تأمین نیاز مردم در این چهار عرصه حال آنها را بهتر کند. دولتمردان و استانداران به‌طور مستمر از ادارات زیرمجموعه خود بازدید کنید تا ببینید کار مردم به چه نحو انجام و با آنها چطور برخورد می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان