نام میرزاخانی به دلیل نداشتن ‎حجاب نباید روی خیابانی گذاشته شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:33

نام میرزاخانی به دلیل نداشتن ‎حجاب نباید روی خیابانی گذاشته شود

شماره: 12218
Aa Aa

امینی، عضو اصولگرای شورای شهر اصفهان تهدید کرده در صورت نامگذاری، شورا باید منتظر واکنش‌های اعتراضی مردم متدین و روحانیون باشد.

در جلسه شورای شهر اصفهان عنوان شد؛
نام میرزاخانی به دلیل نداشتن ‎حجاب نباید روی خیابانی گذاشته شود

شورای شهر اصفهان در حال کنار گذاشتن طرح تغییرنام چهارراه «فرایبورگ» اصفهان در نزدیکی «خانه ریاضیات» به نام «استاد مریم میرزاخانی» است.

‎به گزارش اسپادانا خبر، احسان بداغی، خبرنگار روزنامه ایران در یک رشته توییت نوشته است:

رضاامینی، عضو اصولگرای شورای شهر اصفهان که جایگزین مهدی مقدری شده در جلسه شورای اصفهان مدعی می‌شود که میرزاخانی فقید به دلیل نداشتن ‎حجاب فاقد «تعهد دینی و میهنی» بوده و هیچ خدمتی هم به ایران نکرده و نباید نام او روی مکان یا خیابانی گذاشته شود.

امینی تهدید می‌کند در صورت این نامگذاری، شورا باید منتظر واکنش‌های اعتراضی قشرهای مختلف مردم متدین و روحانیون باشد و خود را آماده جوابگویی به این اعتراضات کند و مسئولیت تبعات بعدی این کار را هم بپذیرد.

این پیشنهاد در نهایت با اختلاف تنها یک رای یعنی با ٧ رای مثبت و ۶ رای منفی تصویب می‌شود. گفته می‌شود رای رئیس و نایب رئیس شورا هم منفی  بوده است.

پس از جلسه با تهدیدهای بیرون از شورا تلاش‌ها برای ملغی کردن این مصوبه آغاز می‌شود و رسانه‌ها و از جمله سایت «ایمنا» را به فاصله یک روز اجبار می‌کنند که نام میرزاخانی از خبر مربوطه حذف شود. 

به نظر می‌رسد هیچ مکانی در «نصف جهان» سهمی برای زینت یافتن با نام این دانشمند نخواهد داشت. آن هم فقط به بهانه حجاب. مگر در روزهای بعد کسانی حاضر شوندمقابل فشارها بایستند. آیا چنین کسی هست؟

 

منبع| دیده بان ایران

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان