نتیجه حضور بیست ساله آمریکا در افغانستان شکست و فاجعه بود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 18:29

نتیجه حضور بیست ساله آمریکا در افغانستان شکست و فاجعه بود

شماره: 14688
Aa Aa

او گفته آمریکا بیست سال تلاش کرد تا مردم افغانستان را متمدن کرده و هنجارها و استانداردهای خویش را بر آنها تحمیل کند ولی نتیجه آن صفر و حتی منفی بود.

"ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه؛
نتیجه حضور بیست ساله آمریکا در افغانستان شکست و فاجعه بود

"ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که آمریکا 20 سال تلاش کرد تا استانداردهای خود را بر افغانستان تحمیل کند ولی نتیجه آن تنها شکست و فاجعه بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری «نووستی»، پوتین در جریان سفر خود به منطقه دالنی واستوک روسیه گفت:

«نیروهای نظامی آمریکایی 20 سال در افغانستان حضور داشتند و برای مدت 20 سال تلاش کردند تا مردم ساکن این کشور را متمدن کنند و هنجارها، استانداردهای زندگی و سازماندهی حیات سیاسی را بر آنها تحمیل کنند ولی نتیجه این اقدامات صفر و حتی منفی بود. نتیجه تنها فاجعه بود و آمریکایی‌ها شکست خوردند. این شکست هم برای خود ایالات متحده و هم برای مردمی است که در افغانستان زندگی می‌کنند. اگر کشوری قصد کمک به کشور دیگری را دارد باید از طریق متمدّنانه این کار را انجام دهد و از راه زور و تحمیل نمی‌شود.

وی افزود:

«اگر کسی مایل است برای کشور دیگری کاری کند باید این کار بر اساس تاریخ، فرهنگ و فلسفه حاکم بر زندگی مردم آنجا انجام شود. باید و کاملاً ضروری است تا به آداب و رسوم آنها احترام گذاشته شود. باید این حقیقت درک شود که از خارج نمی‌توان چیزی را بر ملت دیگری تحمیل کرد. این کار باید از راه‌های متمدانه و با ظرافت و حمایت از تمایلات آنها انجام شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان