نصب پلتفرم های مجازی توسط کاربران به حکمرانی مربوط می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 1:28

نصب پلتفرم های مجازی توسط کاربران به حکمرانی مربوط می‌شود

شماره: 14761
Aa Aa

او قول داده که توسعه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی شبکه جهانی نیست؛ به دنبال فراهم کردن یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن هستیم.

زارع پور، وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات ایران؛
نصب پلتفرم های مجازی توسط کاربران به حکمرانی مربوط می‌شود

زارع پور، وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات ایران گفت:

نگاه دولت سیزدهم استفاده حداکثری از فضای فناوری است و باید ایرانی هوشمند در تراز انقلاب اسلامی ساخته شده و طعم شیرین فناوری را نیز به مردم چشانده شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او در یک برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد دولت سیزدهم به هیچ‌وجه دنبال مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی نیست اما باید این فضا نظام‌مند شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد:

نگاه ما به حکمرانی در فضای مجازی بسیار مهم است چرا که گاهی اوقات غفلت کرده ایم و تصمیم‌های به موقع نگرفته ایم. توسعه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، حوزه حمایت از کاربران، حوزه فضایی و ارتقاء حوزه پست و پست بانک از دیگر سرفصل‌های کاری ما است.

 او گفت:

یکی از اولویت‌ها شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی فضای مجازی است چرا که این فضا روابط دولت‌ها با مردم را تحت تاثیر قرار داده و اکنون عصر حاکمیت پلتفرم(سکو) هاست و برای همه کشور‌ها مهم است که فلان پلتفرم چه تعداد کاربر و در چند کشور دارد. اینکه چه چیزی را نصب کنیم یا نکنیم به حکمرانی مربوط می‌شود و در حال حاضر مشکل همه دنیا این است که با پلتفرم‌های جهانی چه کنیم و حتی در مورد مدیریت اینترنت نگرانی جهانی وجود دارد. حاکمیت باید حافظ منافع مردم باشد و اگر در این فضا حقوق مردم را حفظ نکنیم حکمران خوبی نبوده‌ایم.

وی افزود: نگاه ما در حوزه فضای مجازی ایجابی و فرصت محور است و می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و میلیون‌ها شغل از طریق این فضا می‌توان ایجاد کرد تا جوانان حتی درآمد‌های دلاری هم داشته باشند.

وزیر ارتباطات گفت:

شبکه ملی اطلاعات لایه‌های مختلفی دارد که یک لایه آن، لایه زیرساخت است و از صفر تا صد آن در اختیار وزارت ارتباطات است. اگر ما بتوانیم در داخل کشور در لایه زیر ساخت یک شبکه پرسرعت و با کیفیت داشته باشم می‌توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و اگر این زیر ساخت در داخل کشور راه‌اندازی شود می‌توان از آن به عنوان هاب انتقال اطلاعات به کشور‌های دیگر استفاده کرد. سند طرح کلان معماری ملی اطلاعات که سال گذشته ابلاغ شد هرچند که دیر و بعد از ۹ سال ابلاغ شده اما یک سند افتخار آمیز است که اگر به بخش‌های مختلف آن نگاه کنید، استاندارد‌هایی که برای کیفیت شبکه تعیین کرده، استاندارد‌های بین المللی و بعضا بالاتر از آن استاندارد‌هایی است که در کشور‌های دیگر وجود دارد. این لایه زیر ساخت را ظرف دو سال آینده راه‌اندازی می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد:

من قول می‌دهم که توسعه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی شبکه جهانی نیست بلکه ما به دنبال فراهم کردن یک شبکه پرسرعت، با کیفیت و امن برای عموم مردم هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان