نظام مدافع آزادی بیان و اندیشه است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 3:20

نظام مدافع آزادی بیان و اندیشه است

شماره: 23030
Aa Aa

با آوای بلند فریاد میزنیم که در جمهوری اسلامی آزادی قلم، آزادی بیان و و آزادی‌های مشروع تضمین شده است| به هیچ عنوان به غربی‌ها اعتماد نخواهیم کرد| تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده ام| عهدشکنی اروپا را بارها دیده‌ایم.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران؛
نظام مدافع آزادی بیان و اندیشه است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران همزمان با ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران اظهار داشت:

دشمن امید و ایمان مردم را هدف گرفته و جریان سازی که دشمن می‌خواهد در این جنگ رسانه‌ای و جنگ شناختی است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

راهبرد جمهوری اسلامی در مقابل راهبرد دشمن امید آفرینی است؛ دولت مردان و مسئولان با اقدام و عمل و اصحاب رسانه با تنویر افکار عمومی و تبیین برای مردم امیدآفرینی کنند.

رئیسی با بیان این که ما در میز مذاکره دست برتر داریم ادامه داد:

به هیچ عنوان به غربی‌ها اعتماد نخواهیم کرد. ما پیمان و عهدشکنی کشورهای اروپایی را بارها دیده‌ایم، مسئله برجام و معاهدات و گفت‌وگوها را هیچگاه ترک نکردیم و صحبت‌ها را عزتمندانه ادامه دادیم. ما به آمریکا اعتماد نکرده و اعتماد نخواهیم داشت. سخن اصلی ما خنثی کردن تحریم‌هاست. ما می‌توانیم برای استقلال کشاورزی و صنعت تلاش کنیم. ایران امروز ایران پیشرفته فناور است.

او گفت:

به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه ملی، مکتوب، دیجیتال و همه کسانی که در کسوت کار رسانه‌ای و خبررسانی هستند خسته نباشید عرض می‌کنم. رساندن خبر، بیان رویدادها، رخدادها و وصف خبرنگار و راوی بسیار مهم است، این موضوع در مضامین دینی و فرهنگ دینی ما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه عاشورا از رخدادهای بزرگ تاریخ اسلام است افزود:

روایتگری و بازگوکردن همه زوایای عاشورا را برخی بر عهده داشتند که ما امروز مرهون آنها هستیم. حضرت زینب (س) وقایع عاشورا را بسیار دقیق توصیف کردند.

رئیسی خطاب به خبرنگاران گفت:

صمیمانه از زحمات بسیاری که در شرایط مختلف و فراز و فرودها برای اینکه بتوانید در مقابل جریان خبری و رسانه ای دشمن که به دنبال آن است که حق را باطل و باطل را حق جلوه بدهد و فضا را غبار آلود کند تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مدیران و مردم هستند از رسانه ها خواست در جهت تنویر افکار عمومی تلاش کنند.

او جریان سازی را از دیگر وظایف رسانه ها برشمرد و افزود:

دشمن می خواهد ایمان ها را تضعیف و امیدها را ناامید کند. ایمان و امید هر دو مورد هدف دشمن است و تحلیل ها و گزارشات آنها ناظر بر این مسائل است که قصد دارند امید را در دل مردم به یاس تبدیل کنند. شما به عنوان رسانه امیدآفرینی در دل مردم امید آفرینی کنید. تقویت ایمان ها و ایجاد امید دولتمردان و مسئولان در اقدام و عمل و افکار رسانه در تبیین مسائل باید صورت بگیرد. سخن گفتن باید بر اقدام عملی مبتنی باشد ماموریت ما برای تقویت ایمان ها و امید در جامعه به ویژه در نسل جوان مشترک است. ما و شما برای تقویب ایمان ها و تقویت امید در جامعه مسئولیت مشترکی داریم.

وی گفت:

در روز اول دولت گفتم اگر دولت از رسانه ای، خبرگزاری ای و شخصی شکایت کرده می گذریم. امروز هم باید بگویم تا امروز من از هیچ هیچ خبرنگاری و هیچ کسی و هیچ رسانه‌ای شکایت نکردم.

او با بیان این که کشور مدافع آزادی بیان و آزادی اندیشه است اظهار داشت:

با آوای بلند فریاد میزنیم که در نظام جمهوری اسلامی آزادی قلم و آزادی بیان و آزادی‌های مشروع تضمین شده است. از افتخارهای نظام اسلامی آزادی قلم و بیان است. در ایران حقوق افراد محفوظ است. 

 

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان