نفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق آزاد شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 15:07

نفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق آزاد شد

شماره: 8306
Aa Aa

به رغم تلاش دولت آمریکا برای ادامه توقیف گریس ۱، رئیس دولت محلی جبل الطارق حکم توقیف این کشتی را لغو و تمامی ۲۴ خدمه این نفتکش آزاد شدند.

با حکم رئیس دولت محلی جبل الطارق؛
نفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق آزاد شد

ابرنفتکش ایرانی گریس ۱ بعد از ۴۰ روز توقیف در جبل الطارق رفع توقیف شد.

به گزارش اسپادانا خبر، به رغم تلاش دولت آمریکا برای ادامه توقیف گریس ۱، فابین پیکاردو، رئیس دولت محلی جبل الطارق، عصر پنج‌شنبه ۲۴ مرداد حکم توقیف این کشتی را لغو کرد. به این ترتیب این ابرنفتکش اجازه یافت تا به حرکت خود در آب‌های بین‌المللی ادامه دهد.

پیش از انتشار خبر آزادی گریس ۱ آمریکا خواستار ادامه توقیف آن شده بود. پیش تر، یک مقام رسمی جبل الطارق گفته بود که واشنگتن می‌خواهد نفتکش ایرانی گریس-۱ به نفع آمریکا توقیف شود.

دولت محلی جبل الطارق، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا طی دادخواستی خواستار ادامه توقیف گریس-۱ شده است. وزارت دادگستری آمریکا طی درخواستی اتهام‌های جدیدی را در این رابطه مطرح کرده است.»

دولت هند اعلام کرد تمامی ۲۴ خدمه ابرنفتکش گریس ۱ آزاد شده‌اند.

ولامولی مورالیدهارن، معاون وزیر امور خارجه هند نیز به نقل از هیئت عالی دیپلماتیک این کشور در لندن از آزادی تمامی ۲۴ خدمه هندی این کشتی خبر داد.  وی با اعلام این خبر در توییتر نوشته که این افراد بنا به تصمیم مقام‌های محلی جبل‌الطارق آزاد شده و هم‌اکنون آماده‌اند تا به کشورشان بازگردند.

ساعاتی پیش از اعلام این خبر، برخی رسانه‌ها به نقل از یک روزنامه محلی جبل‌الطارق از آزادی چهار تن از خدمه این کشتی از جمله ناخدا و سه تن از اعضای کادر آن خبر داده بودند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان