نگاه به غرب وابستگی می آورد اما نگاه به شرق ضروری است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:37

نگاه به غرب وابستگی می آورد اما نگاه به شرق ضروری است

شماره: 12548
Aa Aa

ابراهیم عزیزی می گوید اعتقادمان بر این است که نگاه به غرب نوعی احساس وابستگی را ایجاد می کند و این به نفع منافع ملی ما نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
نگاه به غرب وابستگی می آورد اما نگاه به شرق ضروری است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

نگاه به شرق به لحاظ داشتن برخی مشترکات یکی از بحثهای مهم و ضروری است که باید مورد توجه تیم دیپلماسی کشور قرار گیرد زیرا ما اعتقادمان بر این است که نگاه به غرب نوعی احساس وابستگی را ایجاد می کند و این به نفع منافع ملی ما نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی خاطر نشان کرد:

چشم‌انداز در دپیلماسی کشور باید نگاه همه جانبه، گسترده و فراگیر نسبت به همه ظرفیت‌های کشورهای همسایه، منطقه‌ای و بین‌المللی باشد البته در روابط استراتژیک با سایر کشورها هم باید این امکان را فراهم می‌کنیم تا از ظرفیت‌های مختلف به خصوص در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی و اقتصادی استفاده کنیم.

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز بیان کرد:

در کمیسیون امنیت ملی هم یک رویکرد جامع و واقع‌ بینانه نسبت به حوزه شرق داشتیم و امروز خیلی خوشحال هستیم که وزیر امور خارجه این مطالبه هوشمندانه مجلس و سایر نهادها را مورد توجه و پیگیری قرار می‌دهد. دستگاه دیپلماسی ما باید سطح روابط را با سایر کشورها تقویت کند تا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بدانند جمهوری اسلامی ایران این امکان را دارد که با همه دنیا ارتباط گسترده ایجاد کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان