هدف از تهدیدات غیرنظامی دشمن درگیری مردم با حکومت است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:54

هدف از تهدیدات غیرنظامی دشمن درگیری مردم با حکومت است

شماره: 7519
Aa Aa

غلامرضا جلالی می گوید: یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمباران کرد؛ باید مراقب تهدیدات فن آوریهای نوین بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران؛
هدف از تهدیدات غیرنظامی دشمن درگیری مردم با حکومت است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی شهری باید با دقت مدیران پدافند شهری و در نظر گرفتن تمامی الزامات انجام شود چرا که یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمباران کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب درباره پدافند غیرعامل گفت: شهرداران باید اهمیت پدافند غیرعامل را به‌خوبی درک کنند. مدیران پدافند غیرعامل شهری باید با جدیت و بنا به اقتضائات خود فعالیتهای پدافند غیرعامل را دنبال کنند و این مهم را در همه عرصه ها و در همه سطوح گسترش دهند.

وی ادامه داد: موضوع تهدیدات موضوع محوری سازمان پدافند غیرعامل است. باید به این نکته توجه کرد که لزوم پیشگیری و مقاوم‌سازی در برابر تهدیدات طبیعی برعهده سازمان مدیریت بحران و دفاع در برابر تهدیدات انسان ساخت برعهده سازمان پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیداتی که ما با آن درگیر هستیم تهدیداتی پویا است افزود: این تهدیدات علاوه بر پویایی از قابلیت دانش پایهبودن بهره می‌برند، انسان در آنها دخیل هستند و اختلاط شدید در فرصت و تهدید در آنها مشاهده می‌شود.

جلالی افزود: هدف از تهدیدات غیرنظامی دشمن، ناتوان سازی، ایجاد درگیری مردم با حکومت و ایجاد فشار بر حکومتها است.

رئیس قرارگاه پدافند سایبری کشور تصریح کرد: 

یکی از بسترهای این نوع تهدیدات فناوریهای نوین هستند که باید به‌شدت مراقب این نوع فناوریها بود؛ در تهدیدات فناورانه، تعامل و تبادل داده، قابلیت فرماندهی و کنترل از راه دور وجود دارد که در مقابل این قابلیتها آسیبهایی از قبیل نفوذ، دستکاری اطلاعات، دستکاری نرمافزاری و دسترسی به دادهها را میتوان در آن متصور شد. پس استفاده از فناوریهای نوین و هوشمندسازی شهری باید با دقت مدیران پدافند شهری و در نظر گرفتن تمامی الزامات و ملاحظات صورت بگیرد، یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمباران کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان