هر کشوری دور خودش دیوار درست کند از داخل نابود می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 2:48

هر کشوری دور خودش دیوار درست کند از داخل نابود می‌شود

شماره: 6855
Aa Aa

حسن روحانی گفته: باید دانشجو و استاد برای حرف زدن و اظهار نظر آزاد باشد؛ پایه پیشرفت علم و دانش آزادی است.

پایه پیشرفت علم و دانش آزادی است؛
هر کشوری دور خودش دیوار درست کند از داخل نابود می‌شود

رئیس جمهور زیربنای اندیشه را آزادی عنوان کرد و گفت: اگر محیط آزاد برای اندیشه و فکر وجود داشته باشد، فناوری به عنوان میوه درخت علم شکوفا می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، حسن روحانی در پارک فناوری پردیس در جمع فعالان علم‌و فناوری و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: چهل‌و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در هفته‌ای که به اسم حضرت زهرا و ولادت ایشان مزین است خدمت شما عزیزان رسیدیم.

رئیس جمهور گفت: پارک فناوری پردیس می‌تواند یک مبدأ برای تحولات بسیار خوب برای کشور باشد همان طور در این 5 سال اقدامات مناسبی با کوشش دانشگاه‌ها و معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است.

وی اولین زیربنای اندیشه را آزادی عنوان کرد و افزود: اگر محیط آزاد برای اندیشه و فکر وجود داشته باشد، فناوری به عنوان میوه درخت علم شکوفا می‌شود.

روحانی با بیان این‌که علم را پایه اصلی فناوری است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فناوری رشد کند باید دانش‌های پایه رشد کرده و اگر علم پایه رشد نکند ستون‌های ساختمان شکل نگرفته است.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که پیشرفت علم و دانش از آزادی و محیط مناسب شروع می‌شود اذعان داشت: باید دانشجو و استاد برای حرف زدن و اظهار نظر آزاد باشد و پایه پیشرفت علم و دانش آزادی است.

وی آزادی در اظهار نظر و بیان اندیشه در حوزه را مثال زد و افزود: در حوزه علمیه گاهی یک طلبه تمام نظرات را نقد می‌کند حتی نظراتی که در آن اجماع کامل شده باشد.

روحانی گفت: هر کشوری دور خودش دیوار درست کند، در داخل خودش نابود می‌شود.

بعضی از کشورها که امروز به فکر دیوار افتاده‌اند نمی‌دانند تمام پیشرفت‌هایشان به خاطر این است که زمانی دیوار نداشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان