همه تجمعات از جمله تجمعات مذهبی باید کنترل شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 3:14

همه تجمعات از جمله تجمعات مذهبی باید کنترل شوند

شماره: 10665
Aa Aa

مینو محرز با بیان این که بسیاری از مراجعان مساجد به کرونا مبتلا شده اند گفته باید کسانی که دغدغه مذهبی دارند قبول کنند شرایط استثنایی است.

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا؛
همه تجمعات از جمله تجمعات مذهبی باید کنترل شوند

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا می گوید حضور مردم در مراسم گروهی مانند مجالس عزا و عروسی، تعداد مبتلایان به کرونا را به شکل محسوسی افزایش داده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، این پزشک متخصص می گوید: توصیه ما این است که اماکن تجمع جمعیت باید بسته شوند. باید قرنطینه خانگی را جدی بگیریم و وقتی کسی کار ندارد از خانه بیرون نیاید. از سوی دیگر استفاده از ماسک باید اجباری شود و مردم هم هنگام استفاده از ماسک به درستی این کار را انجام دهند و مثلا بینی خود را هم بپوشانند.

او با بیان این که نباید مردم در رستورانها، سینما و سایر تجمعات حاضر شوند گفت: اگر این اماکن باز است هم مردم نباید بروند زیرا عملکرد مردم در کنترل این بیماری خیلی مهم است. هر جایی که مردم مسایل بهداشتی را به درستی رعایت نکردند با اوج گیری بیماری مواجه بودیم. مثلا در مترو اگر یک نفر ناقل بدون علامت، بدون ماسک در یک قطار وارد شود یا حتی منتظر قطار بیاید، چون فضا بسته است می تواند بیماری را به دیگران منتقل کند.

این پزشک متخصص با بیان این که حتی با وجود داشتن ماسک هم ممکن است بیماری در فضای بسته و با حضور طولانی مدت منتقل شود گفت: به همین دلیل ادارات باید مراجعات و کارمندان خود را مدیریت کنند. از جمله فاصله فیزیکی بین کارمندان و مراجعان را رعایت و طرح دورکاری کارکنان را اجرا کنند.

او با بیان اینکه باید تجمع و عزاداریهای ماه محرم و صفر هم کنترل شود گفت: هر تجمعی باید کنترل شود و این استثنا ندارد. از تعطیلی حج تمتع بالاتر نداشتیم و دیدیم زیارت خانه خدا را به خاطر کرونا بستند. هر جا هر دلیلی برای تجمع وجود دارد باید از آن جلوگیری کرد.

محرز در ادامه توضیح داد: بسیاری از مراجعان ما در مسجد به این بیماری مبتلا شده اند چون نماز جماعت خوانده اند و ماسک نداشته اند. به هیچ وجه نباید افراد در تجمعات چه عزاداری، چه عروسی و چه مذهبی شرکت کنند. باید کسانی که دغدغه مذهبی دارند، قبول کنند شرایط استثنایی است و باید از هر نوع تجمعی جلوگیری کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان