هنوز مردم طعم شیرین نظام اسلامی را نچشیده‌اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 17:46

هنوز مردم طعم شیرین نظام اسلامی را نچشیده‌اند

شماره: 18275
Aa Aa

این نظام، نظام امید است. در زمان امام خمینی افرادی انقلابی‌نما جریان نحسی را از طریق خانواده و اطرافیان خود به وجود آوردند و به دولت و قدرت دست یافتند.

سید محمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی؛
هنوز مردم طعم شیرین نظام اسلامی را نچشیده‌اند

آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد حکمت اسلامی و برادر بزرگتر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب گفت:

بن‌بست یعنی شما راه برگشت ندارید و کاری نمی‌توانید بکنید اما این نظام آمده که به اهداف خود برسد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:

دشمنان می گویند ایران پدر ما را درآورده است. یک مملکت که حیاط خلوت دشمنان بود اکنون قدرت منطقه شده و حکومت درست کرده است. ما نه‌تنها به بن‌بست نرسیده‌ایم بلکه در مسیر رو به جلو هم هستیم. آقایی نزد من آمد و گفت مملکت چرا درست نمی شود؟ گفتم به چه کسی رای دادید؟ گفت بنی صدر. گفتم به من نگویید، شما به او رای دادید و از او بپرسید چرا مملکت درست نمی‌شود؟ بنابراین هرکسی بگوید کشور به بن‌بست رسیده اشتباه می‌کند چراکه این حرف را دشمن بیان کرده است. امروز امریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس به بن‌بست رسیده اند و تلاش مذبوحانه می‌کنند. در حال حاضر فرانسه رو به نابودی است. آمریکا اگر فشار صهیونیست ها و قدرت نظامی آنها نبود تا کنون از هم پاشیده بود بنابراین امروز دنیا بر اساس ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران بهم خورده و از این رو ایران کار بزرگی کرده و در این مسیر نیز پیش می رود. مردم باید وقتی رای می‌دهند دقت کرده و افرادی را انتخاب کنند که نسبت به آنها علاقه مند هستند و خیر مردم را وظیفه خود بدانند. جمهوریت یعنی کار دست مردم است. انقلاب اسلامی می گوید نظام جمهوریت است و باید به رای مردم باشد ولی مردم هم باید آگاه باشند.

او گفت:

این نظام، نظام امید است البته عده ای هم ساده لوحانه رفتار می‌کنند. آنقدر باید حرف بزنیم و تکرار کنیم که مردم آگاه شوند. متأسفانه در زمان امام خمینی رحمه‌الله علیه افرادی انقلابی‌نما در عین ادعای پیروی از خط امام و انقلاب به اشرافیت روی آوردند و به جبران دوران نکبت و ذلت گذشته خود در پیش از انقلاب در پی کسب قدرت اجتماعی و سیاسی افتادند و جریان نحس و نامبارکی را از طریق خانواده و اطرافیان خود به وجود آوردند و به دولت و قدرت دست یافتند که بعدها همین جریان منتهی به چندین دولت خائن و خرابکار شد که مجری برنامه و اهداف خصمانه دشمنان خارجی از آب درآمدند و فرهنگ و اقتصاد را خراب و مردم را ناراضی کردند.

وی ادامه داد:

هنوز مردم و ملت طعم شیرین نظام اسلامی و علوی را که وعده داده بودیم نچشیده‌اند که البته امیدواریم در تحولات بعدی و امروزی به برخی از این اهداف نزدیک شویم. مکتب امام یک رکن اجتماعی و سیاسی مهم داشت و آن این بود که به فکر مردم باشید و بر وفاداری و اهمیت آنها مخصوصاً طبقه پائین در بقای انقلاب و حفظ نظام تکیه کنید. دشمنان داخلی و خارجی ما کوشش بسیاری کردند تا برخلاف این نظر، مردم را در فشار اقتصادی و روانی قرار دهند و آنها را خسته و بیزار از انقلاب و مخالف و رودرروی نظام بسازند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان