وزیر امور خارجه ایران به اوکراین دعوت شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:46

وزیر امور خارجه ایران به اوکراین دعوت شد

شماره: 18768
Aa Aa

امیرعبداللهیان اتهامات آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین را بی پایه و اساس خواند.

امیرعبداللهیان با همتای اوکراینی خویش گفتگو کرد؛
وزیر امور خارجه ایران به اوکراین دعوت شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در یک تماس تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، امیرعبداللهیان در این گفتگو اظهار داشت:

همان طور که از ابتدای بحران اعلام کرده‌ایم ما مخالف جنگ در افغانستان، یمن، فلسطین و از جمله اوکراین هستیم. سیاست اِعمالی ما نیز منطبق بر همین اصل بوده و مخالف هر گونه اقدامی که منجر به ادامه و تشدید درگیری ها شود هستیم.

او اتهامات اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین را بی پایه و اساس خواند:

طرح این گونه ادعاها هم‌زمان با سفر بایدن به سرزمین های فلسطین اشغالی،در راستای اهداف و اغراض سیاسی است. موضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف جنگ همانند رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی مبتنی بر استاندارد دوگانه نیست. جمهوری اسلامی ایران کماکان به تلاش و مساعی جمیله خود در جهت پایان دادن به جنگ و حل سیاسی بحران اوکراین ادامه می دهد. تهران آماده توسعه و گسترش همه‌جانبه روابط از جمله در عرصه های اقتصادی و کشاورزی با کی یف است.

دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در گفت:

ما تداوم ارتباط وزرای خارجه ایران و اوکراین را که حتی در روزهای سخت آغاز جنگ برقرار شد بسیار ارزشمند می‌دانیم.

او افزود: با شما موافقم که نباید اجازه دهیم اتهامات دیگران روابط دوستانه کی یف و‌ تهران را خدشه دار سازد.

وزیر امور خارجه اوکراین با اعلام آمادگی برای گسترش همه‌جانبه روابط فیمابین، آمادگی کیف برای گشودن فصلی نوین از روابط با تهران را اعلام کرد.

وی ضمن تبیین آخرین وضعیت جنگ در کشورش از تلاش های تهران برای کمک به برقرای آتش‌بس و تمرکز بر راه حل سیاسی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین از امیرعبداللهیان جهت سفر به این کشور دعوت کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان