ولایت فقیه به طور غیرمستقیم از سوی خدا منصوب شده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 9:25

ولایت فقیه به طور غیرمستقیم از سوی خدا منصوب شده است

شماره: 22691
Aa Aa

او با بیان این که نظام ایران مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد گفته مردم ایران از مردم زمان ظهور امام زمان عج بالاترند زیرا ندیده زیر پرچم جمع شده اند.

کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر عنوان کرد؛
ولایت فقیه به طور غیرمستقیم از سوی خدا منصوب شده است

کاظم صدیقی، دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران در پنجمین جلسه تبیینی و بصیرتی شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار کرد:

علی(ع) در ابعاد مدیریتی، سیاسی، حکمرانی، تربیتی، آموزشی و مساله امامت، الگویی کامل هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی افزود:

پیامبر اسلام(ص) نیز در این زمینه الگو بودند اما دوره پیامبر اکرم(ص) دوره تاسیس اسلام بود و سازندگی در دوره امام علی (ع) آغاز شد. امام کسی است که آمده تا ما را در دنیا با سبکی از زندگی آشنا سازد یا مهارتی را بیاموزد تا این زندگی دنیوی ما آباد و مرتبط با بهشت شود.

او گفت:

یکی از مسائلی که قرآن در مورد امام علی (ع) تصریح شده این است که علی (ع) امید مومنان و یاس کافران است و ایمان و امید در گروه امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه زمامدار فاسد و خودفروخته نمی تواند تمدن ایجاد کند گفت:

این زمامدار الهی است که می تواند تمدن ساز شود و این زمامداران امامی هستند که دغدغه زندگی دنیوی و اخروی افراد را دارند. چیزی که موجب رضایت جانان از ما می شود همین ولایت امیر المومنین(ع) است، ولایت جهت زندگی است و مجموعه ای از حرکات جامعه اسلامی است. زمانی که امامت را منها کنیم قبله برداشته می شود و انسان بی جهت و بی هدف می شود. پرچمی که پیامبر در غدیر دست امام علی ع داد همان حکمرانی امامت و ولایت بود و در واقع دهه امامت همان دهه بصیرت است.

وی افزود:

در حکمرانی امامت بین امامت و امت فاصله نیست و نوع پسندیده حکمرانی از جانب خداست، امامت علی ع انتصابی مستقیم از سوی خدا بود و ولایت فقیه نیز به طور غیرمستقیم انتصاب شده اند. مردم ایران اسلامی پس از انقلاب پرچم غدیر را که همان پرچم حقیقت است برافراشته نگه داشته اند و به رغم همه مشکلات و گرانی هاف نیرویی هست که این مشکلات را دفع می کند و در واقع مردم ایران از مردم زمان ظهور امام زمان عج بالاترند زیرا ندیده زیر پرچم جمع شده اند. همه نوکران امام زمانیم، عاشقانه خدمت کنید و خسته نشوید و به فرموده امام راحل پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان عج تحویل دهید.

او گفت:

مفهوم امامت و ولایت در بعد عرفانی این است که امام آینه خداست همه از خداییم و به سوی او در روانیم و چون با خدا بودیم در وجودمان محبت خدا جاری است و مردم با دیدن بشری که همه صفات الهی دارد خدا را در آینه او دیده باشند و به کمال و جمال مطلق الهی عاشق شوند. امام حقیقتی دارد که دیگران فاقد آن هستند که برای ما ناشناخته است و خداوند امامت را قرار داده تا تشنگان کمال مطلق از طریق او به وی وصل شوند و انسان با اتصال به خدا، از هیچ به همه چیز می شود و می فهمد که همه چیز غیر از خدا، سراب است. اگر انسان به دنبال هستی است که کمالات جلوه اصلی خداست تنها راهش عاشق شدن به امام و ولایت است که همان عشق به معرفت است و این عشق مبدا اطاعت است.

وی افزود:

انسان نباید به جایی دل بدهد که زودگذر و فریبنده باشد جمال دنیوی زودگذر است باید به علی ع عشق بورزد زیرا که علی آینه خداست و یک شیعه باید دایم مرور کند و به این اکسیر دست یابد و دل به علی دهد و خود را در دامن او بیاندازد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان