ولایت فقیه همان ولایت الهی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:23

ولایت فقیه همان ولایت الهی است

شماره: 20654
Aa Aa

قیام در مقابل این حکومت و کشیدن سلاح، قیام در مقابل ولایت الهی بوده و قیام کننده محارب میباشد که بنا بر تشخیص حاکم شرع یکی از حدود چهارگانه محارب در حق او جاری میشود که یکی از آنها قتل و اعدام می‌باشد.

احمد مومن، عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛
ولایت فقیه همان ولایت الهی است

احمد مومن، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:

دشمنان با ایجاد این اغتشاشات به خیال خود می‌خواستند ایران اسلامی را به مسائل داخلی مشغول کنند و جلوی پیشرفت جهشی آن را بگیرند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او افزود:

رسانه‌های معاند در این فتنه تاریک رکورد دروغ‌گویی و تزویر را شکاندند و با فریب عده‌ای که بیشتر متاثر از فضای مسموم مجازی بودند به آشوب‌های خیابانی و ناآرامی‌های اجتماعی دامن زدند ولی الحمدلله موفق نشدند. نقش خواص و موضع‌گیری ایشان و نحوه برخورد آنها در این اغتشاشات بسیار مهم بوده و هست. در اغتشاشات اخیر متآسفانه برخی از ارزش‌های والای اسلام و انقلاب مورد هجمه قرار گرفت، از اهانت به قرآن و کشیدن چادر از سر زن مسلمان تا اهانت به شهدا و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، الحمدلله بعضی خواص سیاسی و حوزوی با موضع‌گیری مناسب و محکومیت این قضایا امتحان خوبی پس دادند ولی متأسفانه بعضی از خواص در این فتنه بد عمل کردند و حتی برخی به‌جای دفاع از ارزشهای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه که یکی از مهمترین یادگارهای حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» می باشد با حمله به شورای نگهبان که ضامن اسلامیت نظام می‌باشد در زمین دشمن بازی کردند.

وی گفت:

بحمدالله در روزهای اخیر مسئولان قوه قضائیه با جدیت و صلابت در راستای اجرای احکام صادره برای اخلال گران امنیت و آرامش جامعه اسلامی وارد عمل شدند و حکم محاربه را نسبت به بعضی از افراد اجرا نمودند تذکر این مطلب لازم است که مبنای اصلی این حکم این است که خداوند متعال در قرآن شریف سوره مائده آیه ۳۳ می‌فرماید: «انما جزاء الذین یحاربون الله و رسوله و یسعون فی الارض فسادا ان یقتلو او یصلبوا او تقطع ایدیهم و ارجلهم من خلاف او ینفوا من الارض ... محاربه عبارت است از جنگیدن و ایستادن در مقابل خداوند متعال و رسول گرامی اسلام (ص) و جنگیدن با ایشان به این است که مثلا شخصی به قصد مقابله و مقاتله با حکومت اسلام یا همان ولایت الهی سلاح خود را بیرون کشد که نفس این قصد و تشهیر سلاح در زمان پیامبر اکرم محاربه و جنگیدن با سرپرستی و ولایتی است که از طرف خداوند متعال اعطاء شده است و اگر همین عمل را شخص در زمان ما که عصر غیبت است انجام دهد که حکومت اسلامی توسط ولی امرفقیه عادل جامع الشرائط برپا شده است و ولایت فقیه بنابر مستفاد ظاهر مجموع ادله وارده همان ولایتی الهی می‌باشد لذا قیام در مقابل این حکومت و کشیدن سلاح، قیام در مقابل ولایت الهی بوده و قیام کننده محارب میباشد که بنا بر تشخیص حاکم شرع یکی از حدود چهارگانه محارب در حق او جاری میشود که یکی از آنها طبق صریح آیه شریفه قتل و اعدام می‌باشد. همچنین بر اساس نظر مبارک حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» که مبنای اصلی فقهی قانون مجازات اسلامی جدید میباشد محارب کسی است که با کشیدن سلاح و ترسانیدن مردم قصد افساد در زمین را داشته باشد، ایشان در کتاب تحریر الوسیله مبحث کتاب الحدود مساله ۱ میفرمایند: "المحارب هو کلّ من جرّد سلاحه او جهزّه لاخافه الناس و ارادة الافساد فی الارض؛ فی برّ کان او فی بحر، فی مصر او غیره، لیلاً او نهاراً..."یعنی محارب کسی است که سلاح خود را برکشد و از غلاف بیرون آورد یا آماده کند برای ترساندن مردم و قصد افساد فی الارض نماید، در خشکی باشد یا دریا، در شهر باشد یا در خارج از آن، شب باشد یا روز و واضح است که کسی که سلاح خود را کشیده و خیابان را بسته است از مفسدین میباشد و مسلّما این عمل همراه با قصد ترساندن مردم میباشد و عرف و عقلاء تفکیکی بین عمل این شخص و قصد ترساندن مردم و قصد افساد فی الارض نمی بینند و حتی اگر حین ارتکاب عمل ا از او بپرسند که آیا عمل تو موجب ترساندن مردم می شود خودش نیز آن را تصدیق خواهد کرد. «بنابراین مطابق نظر حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» هرکسی سلاح گرم یا سرد خود را کشیده و رعب وحشت ایجاد نماید و اموال خصوصی و عمومی را تخریب کند چنین شخصی محارب و مفسدفی‌الارض شناخته می‌شود هرچند کسی را مصدوم نکرده باشد و یا کسی را به قتل نرسانده باشد نظر ایشان نیز همانند ظاهر آیه شریفه آنست که حاکم شرع در مجازات شخص محارب بین چهار مجازات از جمله اعدام و قتل تخییر دارد.»

او ادامه داد:

البته بر برخی از این اشخاص عناوین فقهی دیگری همچون اهل بغی و ... نیز صدق می کند که آنها هم بنابر تشخیص حاکم شرع همین حکم اعدام را دارند و اینطور نیست که فقط همین عنوان محارب بر این گردانندگان اصلی اغتششات قابل انطباق باشد بلکه برای بعضی از آنها برخی دیگراز عناوین فقهی دارای حکم اعدام منطبق می گردد. بر این اساس از خواص جامعه انتظار می رود ضمن محکوم نمودن اعمال و رفتار اغتشاشگران و حامیان مستکبر آنها از جمله هتک حرمت ایشان نسبت به ارزشهای والای اسلامی، انقلابی و ملی با توضیح و تبیین عنوان محاربه بر اساس نظر مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران -که مبنای اصلی قانون مجازات اسلامی جدید- مسئولین مربوطه را در انجام وظیفه خود و برخورد قاطع با اغتشاشگران و محاربین یاری نمایند. امروز قاطبه مردم عزیز ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه نهادهای انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه در خواست دارند که هرچه سریعتر این اشرار و عناصر اصلی اغتشاشات را محاکمه کرده و احکام صادره ایشان را به طور قاطع و سریع اجراء کنند تا حکمت اصلی اجرای حدود الهی که ایجاد آرامش و امنیت در جامعه اسلامی و عدم توسعه ظلم و فساد است هر چه بهتر و بیشتر محقق گردد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان