پادشاه عربستان خواستار موضع قاطع جامعه بین‌الملل علیه ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 15:48

پادشاه عربستان خواستار موضع قاطع جامعه بین‌الملل علیه ایران شد

شماره: 11787
Aa Aa

ملک سلمان بر خطرناک بودن پروژه منطقه‌ای نظام ایران، دخالت آن در کشورها و حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی توسط نظام ایران تأکید کرده است.

در افتتاحیه هشتمین دور مجلس شورای عربستان؛
پادشاه عربستان خواستار موضع قاطع جامعه بین‌الملل علیه ایران شد

«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی در افتتاحیه هشتمین دور مجلس شورای این کشور گفت:

کشورهای منطقه با تلاش‌های عدیده قدرت‌های منطقه‌ای که برای تحمیل نفوذ سیاسی و «ایدئولوژی افراطی» در راستای منافع خاص خود تلاش می‌کنند، روبه‌رو هستند. کسانی که به عرف بین‌الملل یا حقوق همسایگی بی توجه هستند. این رویکرد خصمانه و لجوجانه مسؤول وضعیتی است که در برخی کشورهای منطقه به وجود آمده همانگونه که مسؤول فجایعی در همین کشورهاست که عرق شرم بر پیشانی بشریت می‌نشاند.

به گزارش اسپادانا خبر وبه نقل از فارس، ملک سلمان مدعی شد:

عربستان سعودی بر خطرناک بودن پروژه منطقه‌ای نظام ایران، دخالت آن در کشورها، حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی و برافروختن آتش فرقه‌گرایی از خلال بازوهای مختلفش تأکید می‌کند و به ضرورت اتخاذ موضعی قاطع از سوی جامعه بین‌الملل در قبال ایران فرا می‌خواند؛ موضعی که تضمین کننده حل ریشه‌ای تلاش نظام ایران برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی، توسعه برنامه موشکی بالستیک، مداخله آن در امور داخلی کشورهای دیگر، حمایت از تروریسم و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی باشد.

شاه سعودی گفت:

ریاض شلیک پهپاد و موشک بالستیک به سمت عربستان سعودی توسط «شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران» را محکوم می‌کند و آن را نقض عرف و قانون بین‌الملل می‌داند.

وی گفت:

ریاض بر «حمایت از ملت برادر یمن تا بازگشت قدرت قانونی این کشور و استقلال آن از هیمنه ایرانی» تأکید می‌کند و به حمایت‌ از تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران یمن بر اساس طرح صلح کشورهای حاشیه خلیج فارس، برون رفت گفت‌وگوی ملی یمنی و نیز قطعنامه ۲۲۱۶ تأکید می‌کند.

ملک سلمان گفت:

عربستان سعودی بر ایستادن در کنار ملت فلسطین تا ایجاد کشور مستقل با مرکزیت قدس شریف بر اساس تصمیم‌های مشروع بین‌المللی و طرح صلح عربی تأکید می‌کند.

شاه سعودی بر همکاری و تقویت روابط با عراق و کمک به دولت این کشور در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

وی گفت:

عربستان سعودی بر راه‌حل مسالمت‌آمیز در سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۴۵ و مذاکرت ژنو ۱ تأکید و از تلاش‌های سازمان ملل و فرستاده ویژه آن حمایت می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان